Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Játékos fejlesztés 6. – Tartásjavító gyakorlatok

Írta: Neteducatio Dátum: 2018. január 25.

Közkedvelt sorozatunk legújabb részében a mozgásfejlesztést állítottuk a középpontba. Már egész fiatal korban nagy hangsúlyt kell fektetnünk a helyes tartásra, megelőzendő a későbbi gerinc- és hátproblémákat. Sorozatunk ezen része ehhez nyújt segítséget.

Az alábbiakban a MEGMOZGATÓ! című szakkönyvünk egy fejezetéből (Jógagyakorlatok kivitelezése) válogattunk.

 

Háromszögállás: Álljunk terpeszbe, lábfejek párhuzamosan, egymástól kb. 30 cm-re legyenek. A fejünket fordítsuk oldalra, és hajoljunk le balra, miközben fújjuk ki a levegőt. Bal karunkat csúsztassuk a lábszárunkon, jobb karunkat pedig húzzuk fel a hónalj felé. Felsőtestünk se előre, se hátra ne dőljön ki. A térdek mindenképpen maradjanak nyújtva. Hajoljunk olyan mélyre, amennyire csak tudunk, és visszatartott lélegzettel maradjunk így 2-3 másodpercig. Kilégzéskor lassan térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. Semmiképpen ne végezzünk hirtelen mozdulatokat. Mindkét oldalra felváltva 3-5-ször ismételjük meg a gyakorlatot.

 

Hegytartás: Üljünk könnyűülésben, karunk két oldalt lazán leejtve. Belégzés közben két karunkat lassan emeljük a fejünk fölé, amíg két tenyerünk összeér. Feszítsük őket egymásnak, karok a fül mellett. Tartsuk vissza a lélegzetünket. Mialatt lassan kifújjuk a levegőt, térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. A légzés üteme: belégzés: 3 másodperc, benntartás 2-3 másodperc, kilégzés 2 másodperc. Ismételjük meg néhányszor a gyakorlatot.

 

Térd-fej tartás: Nyújtott lábbal üljünk le a talajra. Jobb talpunkat tegyük a bal combunk belső oldalához úgy, hogy sarkunk érintse a lágyékunkat. Belégzéskor emeljük fel a karunkat. Lélegezzünk ki, mindkét karunkat vigyük előre és próbáljuk meg bal lábfejünkön megfogni az ujjainkat. Egyúttal a fejünket hajtsuk előre, míg homlokunkkal megérintjük a bal térdünket. Maradjunk így 3-4 másodpercig újabb belégzés nélkül. Ezután belégzés, közben térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. Lábtartáscsere után ismételjük meg a gyakorlatot 3-3-szor.

 

children-808664_960_720

Láb-kéz tartás: Álljunk egyenesen, lábak összezárva, térdek nyújtva. Két karunk lazán csüng a test mellett. 2 másodpercig lélegezzünk be. Ezután kilégzés, miközben előrehajolunk. Mindkét kezünkkel fogjuk át a bokánkat, vagy a lábfejek mögött kulcsoljuk össze a kezünket. Fejünket nyomjuk a térdünkhöz, amennyire csak bírjuk. Üres tüdővel maradjunk így legalább 3 másodpercig. Lélegezzünk be és térjünk vissza a kiinduló helyzetbe.

 

Csavartülés: Nyújtott lábbal üljünk le a talajra. A lábfejek érjenek egymáshoz. Karunkat tegyük a lábunkra, tenyerünk mutasson lefelé. Belégzéskor emeljük a karunkat vízszintesbe. Ezután lélegezzünk ki, közben egész felsőtestünket a karokkal és fejünkkel együtt fordítsuk oldalra. Lélegezzünk be és térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. Rögtön ezután forduljunk el a másik oldalra is. Fontos, hogy ne maradjunk meg az elfordult tartásban. A be- és a kilégzés egyaránt 3 másodpercig tartson. E dinamikus gyakorlatot mindkét oldalra 3-5-ször végezzük el.

 

Az interneten már számos videót és kiadványt találunk, amiből ötletet meríthetünk (pl. ITT). Pedagógusként fontos feladatunk a gyermekek egészséges életmódra nevelése, melynek egyik eszköze a mindennapos, játékos mozgás az óvodába is.

 

Szívesen elmélyednél a témában? Keresd legújabb képzésünket: Egészséges életmódra nevelés az óvodában mindennapos mozgással – továbbképzés óvodapedagógusok részére

 

borito_megmozgato_vegleges_2013_11_18-425x600

 

A MEGMOZGATÓ! című közkedvelt kiadványunk megvásárolható ITT!

 

 

 

Felhasznált irodalom:

Kőrösi Adrienn (2013, szerk.): MEGMOZGATÓ! – Mozgásfejlesztő játékok az óvodai nevelési év minden napjára. Neteducatio Kft, Budapest.

 


ikonOlvasószoba

Játékos fejlesztés 5. – Csendgyakorlatok

Új sorozatunk első négy része (auditív figyelem- és emlékezetfejlesztés, vizuális figyelem- és emlékezetfejlesztés, finommotorika, relaxáció) nagy sikert aratott a pedagógusok körében. Ezúttal egy ...

Tovább olvasom »

Játékos fejlesztés 4. rész

Új sorozatunk első három része (auditív figyelem- és emlékezetfejlesztés, vizuális figyelem- és emlékezetfejlesztés, finommotorika) nagy sikert aratott a pedagógusok körében. A következő részben eg...

Tovább olvasom »

Játékos fejlesztés 2. rész

Az első részben az auditív észlelésről, figyelemről olvashattunk, sok érdekes és játékos fejlesztő feladatot gyűjtöttünk össze a témában. Ebben a részben a vizuális észleléssel, figyelemmel foglalk...

Tovább olvasom »