Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Modern Pedagógus Konferencia


Idén először különleges formában szervezzük meg: Facebook zárt csoportunkban közösséget alkotva fogunk találkozni!

A helyzetre való tekintettel szeretnék mindenkinek lehetőséget adni a részvételre, és támogatni ezzel is a pedagógusok munkáját. Ha viszont teheted, és lehetőséged van rá, kérlek vásárolj jelképes árú támogatói jegyet. Megköszönjük, ha támogatói jeggyel hozzájárulsz költségeinkhez: előadói díjak, felkészülés és szervezés költségeihez szeretnék felhasználni a befolyt összeget. Egy mozizásnyi költséggel a remek program mellé  elektronikus tanúsítványt és ajándék kuponkódot is kapsz tőlünk a rendezvény végén. Sőt, tombolán is részt vehetnek a támogatói jegyet vásárlók.

 


ÉLMÉNY-TUDÁS –TRADÍCIÓ-ÚJSZERŰSÉG

Olvass el kérlek!

Idén úgy döntöttünk a helyzete való tekintettel szeretnék mindenkinek lehetőséget adni a részvételre, és támogatni ezzel is a pedagógusok munkáját. Ha viszont teheted, és lehetőséged van rá, kérlek vásárolj támogatói jegyet. Sajnos a pandémia a rendezvény szektort is érintette, elmaradtak a rendezvényeink és a szponzorok is nehéz helyzetben vannak.

Megköszönjük, ha  jelképes árú támogatói jeggyel hozzájárulsz költségeinkhez: előadói díjak, felkészülés és szervezés költségeihez szeretnék felhasználni a befolyt összeget.

Támogatói jegy: (Támogatói jegyhez részvételi igazolást, kreditpontot és ajándék vásárlási kupont is küldünk a rendezvény végén, sőt a támogatói jegyet vásárlók értékes ajándékcsomagot is nyerhetnek a tombolán.)

Támogatói jegy vásárlása

 

 


Fókuszban a motiváció

 

  • 16:00 Köszöntő

 

  • 16:05-16:35 Dr. Vass Vilmos: A motiváció új értelmezése

 

  • 16:35-17:00 Koren Balázs: Valóságosan a Virtuális Világban?

 

  • 17:00-17:15 Horváthné Gyurisán Szabina: Krétapor nélkül…

 

  • 17:15-17:30 Barbarics Márta:  Motiváló értékelés a digitális tanrendben

 

  • 17:30-17:45 Szabolcsi Marcell: Képben csak talán, s csupán a lényeget – Videófeleletek a magyarórán

 

  • 17:45-18:00 Roma Ádám: Gondolkodj, tervezz, cselekedj! – Mindig van megoldás!

 

  • 18:15-18:30 Csányi Judit: Inspirációk a mindennapokra – vezetői és pedagógus szemmel

 

  • 18:30-18:45 Tóth Ildikó Katalin – Török Tímea: Szemléletváltó kommunikáció – Jutalmazz a szavaiddal!

 

  • 18:45-19:00 Fóris Marietta: Mi visz tovább a pandémia idején?

 

  • 19:00-19:15 Várnainé Balogh Beáta : Az eső egyetlen cseppel kezdődik!

 

  • 19:20-19:40  Pedagógus Oscar-díjátadó

a szakmai zsűri tagjai: Bakonyi Anna, Balatoni Katalin, Balatoni József, Fegyverneki Gergő, Antaliné Miss Lilla

 

Megköszönjük, ha jelképes árú támogatói jeggyel hozzájárulsz költségeinkhez: előadói díjak, felkészülés és szervezés költségeihez szeretnék felhasználni a befolyt összeget.

Támogatói jegy: (Támogatói jegyhez részvételi igazolást, kreditpontot és ajándék vásárlási kupont is küldünk a rendezvény végén, sőt a támogatói jegyet vásárlók értékes ajándékcsomagot is nyerhetnek a tombolán.)

Támogatói jegy vásárlása

V. Modern Pedagógus Konferencia: Támogatói jegy (5 óra - 5 kredit)
5 óra

V. Modern Pedagógus Konferencia: Támogatói jegy (5 óra - 5 kredit)

Idén először különleges formában szervezzük meg, immáron ötödször közkedvelt konferenciánkat.

Részletek »
Ár: 2 999 Ft
Jelentkezem
 
Előadóink:

Vass Vilmos magyar-történelem-pedagógia végzettségű habilitált egyetemi docens. 39 éve tanít a köz- és a felsőoktatásban. Szakterülete alapvetően a tantervelmélet, az interdiszciplináris tantervfejlesztés és a tantervi paradigmák elemzése. Kutatásai a neveléstudomány számos területét érintik, többek között a kompetenciafejlesztés pedagógiáját, különös tekintettel a kompetencia fogalom fejlődésének tanulmányozására és a kompetenciaalapú tervezés hazai és nemzetközi komparatisztikai vizsgálatára vonatkozóan. Az utóbbi évtizedben kutatásainak külön részét képezi a tehetséggondozás és a kreativitás összefüggéseinek, valamint a kreatív gondolkodás fejlesztési folyamatának az elemzése. Érdeklődésének középpontjában jelenleg a tanulás- és tanulóközpontú tantervi paradigma, ezen belül a tartalom- és kompetencialapú tantervi megközelítések összehasonlító elemzése, valamint a kreatív tudástranszfer áll. A szerző közel kétszáz magyar és idegen nyelvű cikket, tanulmányt, könyvfejezet és monográfiát írt. Több hazai és nemzetközi szervezet, magyar és angol nyelvű folyóirat szerkesztő bizottsági, tanácsadó testületi tagja. Számos hazai és nemzetközi konferencián tart előadásokat és műhelymunkákat, közel húsz nemzetközi projektben vett részt kutatóként, szakértőként. Végzett doktoranduszai, szakdolgozói és tanítványai közül több egyetemen oktató tanár és gazdasági vezető került ki.

Ismerkedjenek meg 2020-ban készült lehengerlő TedX előadásával! https://www.youtube.com/watch?v=U9OA8XfPgRQ

 

Koren Balázs 4 gyermek édesapja, matematikatanár. Karantén túlélő-  3 iskolás gyermek, egy két éves totyorgó, akikkel próbál a karantén mindennapjaiban túlélni, eddig sikerrel. Tanít, tanárokat próbál motiválni a HiperSuli program keretében. Emellett tanárokat képez, szakdolgozatot vezet online, és tanul, új dolgokat fedez fel napi szinten, újragondolva az egész eddigi működését, tanári eszköztárát.

Előadásában a következő kérdésekre keresi a magyarázatot:

 A karanténoktatás sok mindenre megtanított bennünket, de hogy lehet ép ésszel túlélni? Hogyan lehet az ember egyszerre tanár és szülő és tanára a saját gyerekének, miközben szülője? Valóban ott tudunk lenni a virtuális világ virtuális tantermében? Mi a valóság a virtuális világban?

 

 

Horváthné Gyurisán Szabina a Soproni SzC Handler Nándor Technikum magyartanára. Habár második otthona mindig is nyitott volt a módszertani és technikai újításokra, a tanításról és tanulásról való gondolkodásmódja gyermekei születése után változott meg. Mivel tudta, hogy más szemlélettel és más módszerekkel szeretne visszatérni a tanterembe, a Neteducationál több továbbképzést is elvégezett – melyek a mindennapi munkája alapjait szolgálják évek óta. Ezért hálás szívvel fogadta a felkérést, hogy az V. Modern Pedagógus Konferencián előadóként vegyen részt.

Előadásában  a sikerélmények motiváló hatását járja körül: „Amíg a tanár nem motivált, nem tudja motiválni a diákjait. Sikerélményre van szükségünk. Akkor vagyunk sikeresek, ha jó tanárnak érezzük magunkat. Digitális tanrend alatt is azok-e a jó tanár kritériumai, mint a jelenléti oktatásban? Megváltoztak az elvárások – a régi motiváció már nem feltétlenül elegendő, hiszen rengeteget kellett változnunk tanárként az elmúlt egy évben. Az alapok persze változatlanok, de néha úgy érzem, ez már egy másik szakma (fizikailag is másképp hat ránk a munkánk most). Hogyan találhatjuk meg az új helyzetben az (újfajta) örömöt? Ha megtaláltuk, milyen módszerekkel tudjuk motiválni diákjainkat? A tantermi módszereknek nem mindegyike fog hatni a digitális térben. Ha viszont sikerrel jártunk, onnantól oda-vissza működni fog a motiváció a tanár és a diákok között.”

 

Barbarics Márta az ELTE matek-angol tanári szakán végzett és szakdolgozatát a gamification alapú iskolai értékelésből írta. Ennek köszönhetően hetedik éve kísérletezik a gamification, azaz játékosítás, alapú értékeléssel saját matek és angolóráin a BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikumában, illetve 2017 óta ez doktori kutatásának fókusza az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájának Nyelvpedagógiai Doktori Programjában. Részt vett az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Programjának Rényi Felfedeztető Matematikatanítás Kutatócsoportjának kísérletében is, ahol a felfedeztető matematikatanítást ötvözte a játékosítás alapú értékeléssel közoktatási keretek között.

Ismerkedésként nézzék meg a Mindenki Akadémiája keretében készült előadását:  https://www.youtube.com/watch?v=aIpGjkM0PgI

 

Szabolcsi Marcell gyakorló magyar-történelem szakos tanár, tréner, dráma-és színházpedagógus, mentor.

Hisz az új utakban, lehetőségekben, módszerekben és a fejlődésben, s az motiválja, hogy motiválhatja a vele kapcsolatba kerülő diákokat, szülőket és kollégákat is.

 

Az előadásról röviden: “Képben csak talán, s csupán a lényeget” – A videófeleletek magyarórán. 

Az iskolában, a tanórákon történeteket osztunk meg egymással, de a közvetítő közeg már más, mint korábban. A 21. századi elejének gyermekei képközpontú, megosztással teli világban szocializálódnak, ahol minden pillanatot rögzítenek. A képek, videók megalkotásával egyfajta nyelvi konstrukciót is létrehoznak, s emiatt úgy tapasztalom, hogy a szövegértési és szövegalkotási kompetenciáik fejlesztését ezen a szűrőn keresztül (is) lehet fejleszteni. Vétek lenne nem kihasználni ezt a tendenciát, ezért, hogy tartós motivációt érjünk el és megváltozott nézőpontból fejlesszük a velünk együttműködő diákokat. Tágítanunk kell az értelmezés horizontját. Így jön képbe a videófelelet, amely a digitális történetmesélés innovatív, tanulástámogató tanulásszervezési stratégiájaként, online és offline térben használva is változatos, leggyakrabban a magyarórán előforduló történeteink feldolgozására is alkalmas módszert ad. S közben még jól is érezzük magunkat.

 

Roma Ádám a Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola Petőfi Sándor Tagintézményében tanít fizikát és informatikát immár 12 éve. Elsők között nyerte el a Pedagógus Oscar-díjat.

Nagyon szereti ezt a pályát a sokszínűsége miatt.
Négy pillére építi a pedagógusi mindennapjait: „Úgy vallom, hogy a gyerekek szellemi – , testi – , lelki fejlődése mellett a közösségi életre való nevelés az, ami meghatározó lesz későbbi életükben is, és ehhez nekünk minden alapot meg kell adnunk. Hiszem, hogy minden értékes cselekedettel a fejlődésüket szolgáljuk!”
A tanítás mellett az osztályainak és diákjainak szervez kerékpártúrákat, sporttal kapcsolatos projekteket, kirándulásokat, klubdélutánokat, és ezért mennek színházba, moziba, múzeumokba, állatparkba vagy élményfürdőbe.

Csányi Judit 32 éve tanító, Békés megye tanító vezető szaktanácsadója, tehetségfejlesztő és digitális-IKT szakterületen szaktanácsadó. Az Olvasószoba rovatunkban olvashatják cikksorozatát Modern tanító címen. https://neteducatio.hu/orom-nelkul-nincs-igazi-tanulas/

Az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Czina Sándor Tagintézményének megbízott vezetője.

Legfontosabb feladatának tartja a kollégái körében a tudásmegosztást, segítést, támogatást. Csapatban, együttműködve szeret dolgozni.

Rendszeresen tanít a gyerekek mellett pedagógusokat is, módszertani területeken.

Van egy olyan szerepköre is, ami minden feladatához sok energiát, motivációt ad: 10 hónapja nagymama.:)

 

Török Tímea a Kecskeméti EGYMI utazó gyógypedagógusaként, megoldásfókuszú coachként, Kids’Skills trénerként, anyaként és a SuTTogó matricák megalkotójaként hisz abban, hogy a fejlődés mindenkinek fontos szükséglete és hogy a szavainknak ereje van.

Évtizedek óta kitartóan tanulja, kutatja, hogy milyen eszközökkel, módszerekkel támogathat legjobban másokat.

 

Tóth Ildikó Katalin Kecskeméti tanítónőként évekkel ezelőtt egy kísérletbe fogott. Azt szerette volna elérni, hogy diákjai magukra és másokra is figyelni tudó, empatikus emberré váljanak. Olyan megoldásokat keresett és talált az iskolai nevelés megújítására, amik teljesebbé teszik az életet. Ma már EMK (empatikus kommunikáció) trénerként, mediátorként, diplomás megoldásközpontú coach-ként is tudja támogatni a gyerekeket abban, hogy lelkileg egészséges, motivált, személyesen felelősséget vállaló, kiegyensúlyozott, boldog felnőttekké válhassanak. Az érzelmi intelligenciájuk fejlesztését szolgálja mindaz a tudás, amit összegyűjtött hosszú évek alatt. 10 éve indult el ezen az úton, és szívesen osztja meg tapasztalatait azon kollégákkal akik nyitottak a szemléletváltó kommunikáció megismerésére, aminek segítségével a közösség épül, a konfliktusok megoldódnak, az emberi kapcsolatok gyógyulnak.

 

Fóris Marietta 40 év óvodapedagógusi, 27 év intézményfenntartói, és 8 év családterápiás munka van mögötte.  Hitvallása, hogy a család-intézmény egységében a fókuszban mindig három főszereplő áll: pedagógus – gyermek – szülő. Az ő közös interakciójuk sikerén múlik minden szereplő számára a végeredmény.

Az óvodapedagógusi hivatását eredményesen támogatja a családterápiás végzettsége, hiszen napjainkban egyre inkább szükséges a családokkal is foglalkozni, hiszen a gyermekek tüneteinek oka a családban keresendő. Fontosnak érzi a kompetenciahatárokat, az empatikus, segítő pedagógus attitűdöt, és manapság elengedhetetlennek érzi a pedagógusok mentális egészségének védelmét.  27 éve vezeti magánóvodáját, folyamatosan pályázik, így óvodája Erasmus+ pályázatokkal nemzetközi együttműködésekben vesz részt. Előadásokat tart a család-óvoda-családterápiás vonatkozásban, rendszeresen publikál.

 

Várnainé Balogh Beáta 2015 óta tanít történelmet a Szombathelyi Zrínyi Ilona Általános Iskolában, előtte régésztechnikusként és múzeumpedagógusként a Savaria Múzeumban dolgozott 15 éven keresztül. A kezdetektől tagja a XV. Apollinaris Legio Hagyományőrző Egyesületnek. Két lánya is a Zrínyiben tanult. Szülőként és pedagógusként is az élménypedagógia, múzeumpedagógia, tanulás tárgyakkal és a gamification módszereinek segítségével a pozitív, örömteli ismeretszerzés híve.

Rendszeresen tart helytörténeti előadásokat a szombathelyiek számára, valamint a II. Múzeumi Játékmustrán a Nemzeti Múzeumban Gamification és múzeumpedagógia az oktatásban címmel tartott online beszámolót a pandémia idején. Próbálja a diákok és a saját érdeklődését is fenntartani a vírushelyzetben, a virtuális osztályterem minden előnyét kihasználva, számtalan digitális alkalmazás megismerésével és alkalmazásával.

 A következőképp vall erről a helyzetről: „Kreatív ötlekkel és újszerű megközelítéssel hiszem, hogy a virtuális iskolai közösség maradandó élményeket tud alkotni! Csak merjünk belevágni, akár egy új ötlet megvalósítása is elindíthat bennünket ezen az úton, hiszen az eső is egyetlen cseppel kezdődik!” #Zrínyiskihívás a tavalyi karanténsuliból https://wke.lt/w/s/xsbQsA

 

 

EGYÜTTMŰKÖDŐ FŐ PARTNERÜNK: