Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Játékos fejlesztés 2. rész

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. november 30.

Az első részben az auditív észlelésről, figyelemről olvashattunk, sok érdekes és játékos fejlesztő feladatot gyűjtöttünk össze a témában. Ebben a részben a vizuális észleléssel, figyelemmel foglalkozunk, illetve az összefoglaló végén egy letölthető tél-specifikus finommotorika gyűjteményt is közre adunk.

A digitális technika térhódításával a gyermekeket rengeteg vizuális inger éri. Gondoljunk csak a városban látható villódzó reklámokra, plakátokra, a televízió reklámjaira, a játékboltok csillivilli kirakatára, az IKT eszközök képernyőin megjelenő alkalmazásokra, programokra. A 21. században a kihívás az, hogy ebből az ingergazdag környezetből megtanítsuk (és persze mi magunk is megtanuljuk) kiszűrni a hasznos, fontos vizuális ingereket. Ezt legkönnyebben olyan egyszerű, kevés eszközt igénylő, hétköznapi tevékenységekkel érhetjük el, melyekből a gyerekek nem is érzik ki a direkt fejlesztést.

 

 

Vizuális percepció- és figyelemfejlesztés

 

Hol a párja

A gyerekeknek mutatunk egy bizonyos alakú, formájú tárgyat, például egy üveggolyót. A feladatuk, hogy a szobából minél több tárgyat mutassanak, ami ugyanilyen alakú (ez esetben gömb). Ha már biztosan ismernek bizonyos formákat, akkor próbálkozhatunk csak utasításokkal is.

Fonal-labirintus:

3 különböző színű fonalat tekerjünk egy rajzlapra úgy, hogy többször keresztezzék egymást. Válasszunk ki egyet, melyen a gyermek vezesse végig az ujját úgy, hogy a többit nem veszi figyelembe és nem mozdítja el a fonalakat.

Mire gondoltam?

Az asztalra kiteszek néhány tárgyat (később esetleg tárgyképeket), egyet mindig kiválasztok és mondok róla néhány jellemzőt. A gyerekeknek ki kell találniuk, hogy melyikre gondoltam. Később nehezítésként szerepet cserélhetünk, és a gyerekek jellemzik a tárgyat, amit nekünk kell kitalálni.

Vadászat

A padlón/szőnyegen különböző tárgyképeket helyezek el szétszórva, pl. állatok, gyümölcsök, járművek stb. Elhangzik az utasítás: például, gyűjtsd be, amelyik piros/ tud repülni/stb. Lehet nehezíteni mozgással kísérve, pl. rákjárásban vagy négykézláb lehet gyűjteni.

Sétára indul a fény

A táblára vagy a csomagolópapírra előre megrajzolt vonal követése elemlámpa sugarával vagy világítós tollal. Instrukció: „Sétáljon az elemlámpa/világítós toll fénye az úton! Pontosan kövesd a vonalat!”

 

Játékos fejlesztő játékok 3. rész Téli finommotorika fejlesztő játékok

INNEN LETÖLTHETŐ

 

 

Felhasznált weboldal, ahol egyéb érdekes feladatok is megtalálhatóak: http://www.ujpestiegymi.hu/index.php?content=cont1&cmd=viewcont&id=18765


ikonOlvasószoba

Játékos fejlesztés 1. rész

A kora gyermekkori figyelem- és emlékezetfejlesztés a mindennapi munkánk része pedagógusként. Sokszor nem is gondolnánk, milyen egyszerű, hétköznapi játékokkal érhető el az áhított fejlődés. A köve...

Tovább olvasom »

Ingyenesen letölthető Bohóc-mátrix

Bohócos fejlesztő játék a síkbeli tájékozódás elősegítésére, írás-olvasás előkészítésére. Az ingyenesen letölthető e-book 42 különböző bohócot tartalmaz, 6 féle síkformával, 7 színben. Csak nyomtat...

Tovább olvasom »

Márton napi libás társasjáték – ingyenesen letölthető

November 11-én Márton napján minden óvodában és iskolában a libák kerülnek a főszerepbe. Elkészült a Neteducatio ingyenesen letölthető Márton napi társasjátéka, mely több szabállyal is játszható!

Tovább olvasom »