Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

QQCSKA IKT-ötletei 8. rész: Twiddla az együttműködésért

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. október 30.

A kollabráció az egyik legfontosabb képesség a 21. században, annak ellenére azonban, hogy sokat gyakoroljuk a tanórákon, nehezen alkalmazzuk a hétköznapokban. (Miért? – költői kérdés)

A digitális pedagógiához kapcsolható oldalak legtöbbje arra épít, hogy olyan osztálytermeket, weboldalakat használjunk az iskolákban, amelynek alapeleme a közös cél érdekében történő együttes tevékenység. A Twiddla (https://www.twiddla.com/) egy olyan felület, amely még a legkisebbeknek is lehetővé teszi, hogy többen dolgozzanak egy időben, mivel egy nagyon könnyen kezelhető platform.

Regisztráció nélkül, a „GO” gombra kattintva már el is érhetjük a szerkeszthető táblát, ha a linkjét megosztjuk, akkor többen dolgozhatunk rajta.

Az egyik mód a „fehér tábla – Whiteboard”, amelyen rajzolhatunk, ebben egyedi sablonok is segítenek. Feltölthetünk különböző fájlokat, képeket, térképeket (pdf, word, excel, ppt), amelyekbe így beleírhatunk, megjegyzésekkel láthatjuk el, kiemelhetjük a fontosabbnak vélt elemeket. Matematikai képletek, elemek beillesztésére is képes, négyzetrácsos felületet is beállíthatunk, különböző tudományos hipotézisek levezetésére is alkalmas, grafikonokat, diagramokat is beilleszthetünk, tehát reáltantárgyat tanító pedagógusok munkáját is megkönnyítheti. Ha a Twiddla pillanatképeket összegyűjtjük, akkor végigkövethetjük a csoportok munkáját is.

1

 

A „Web Page” menüpont segítségével weboldalakat nyithatunk meg (URL beírásával), amelyekre ráírhatunk, bekarikázhatjuk, aláhúzhatjuk a szöveg kulcsszavait, tételmondatait, jelentősebb részeit.

2

 

Az „EtherPad” beállításával egy közösen szerkeszthető dokumentumot kapunk. A csoporttagok közösen írhatnak szöveget, bármilyen témában, kidolgozhatják a házi feladatot, írhatnak vázlatot, fogalmazást, levezethetnek különböző feltevéseket, jellemezhetnek szereplőket, elemezhetnek helyzeteket stb… A chat megoldja azt a problémát is, hogy ne kelljen több ablakban dolgozniuk, más felületet alkalmazniuk a kommunikációra, folyamatosan véleményezhetnek, beszélgethetnek társaikkal.

A képernyőn történteket fel is vehetjük, ami a tanárok számára megőrzi azokat a lépéseket, ahogy a tanulók eljutottak a feladat megoldásáig, így nyomonkövethető gondolkodásmódjuk.

Amikor találok egy olyan felületet, amely tetszik, de még nem kapcsoltam hozzá a saját ötletemet, akkor elteszem a digitális tolltartómba, hogy amikor szükségem van rá, megtaláljam. Azt javasom, tegyük ezt közösen a Twiddla felületével is.

 

Megjelent a Neteducatio legújabb kiadványa! Mobilozás a tanórán, egy új, innovatív módszer! RÉSZLETEK ITT: https://neteducatio.hu/uzlet/mobiltanulas-abeceje-pedagogusoknak/


ikonOlvasószoba

Nyomd le a Snapchat-et! Mobilozz órán Te is!

A hétvégén nagytakarítás közben előkerült egy cipős dobozom, melyben a gimi alatt gyűjtött levelezésemet tároltam. Levelezés, értsd füzetből kitépett lapok, vagy inkább lap sarkai, rajta az add tov...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 7. rész: Inklewriter, a döntések oldala

Az Inklewriter (https://www.inklestudios.com/inklewriter/) egy interaktív történetíró oldal, de szerintem sokkal több lehetőséget nyújt ennél. Fontosnak tartom, hogy az oktató-nevelő munka során a ...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 6. rész: Tricider, egy sokoldalú online felület

Az előző részekben, az előkészítő munkák mellett, olyan elemeket érintettem, amelyeket felhasználhatunk offline és online tanórán is (gamification, kerettörténet). A következő bejegyzésekben azonba...

Tovább olvasom »