Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

QQCSKA IKT-ötletei 6. rész: Tricider, egy sokoldalú online felület

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. október 18.

Az előző részekben, az előkészítő munkák mellett, olyan elemeket érintettem, amelyeket felhasználhatunk offline és online tanórán is (gamification, kerettörténet). A következő bejegyzésekben azonban konkrét programokat, és azok lehetséges alkalmazását mutatom be.

Az együttműködés fejlesztésének céljából szívesen használom az olyan felületeket, ahol többen is dolgozhatnak egyszerre. A digitális táblák lehetőséget adnak arra, hogy az ötleteket, szavazatokat vagy az elkészült produktumokat összegyűjtsük a segítségükkel. Az egyik kedvencem a http://www.tricider.com/ weboldal. Nem egészen digitális tábla, de arra is használható.

Regisztráció után a felület „fogja a kezünket” és megmutatja, hogy milyen lépésekkel készíthetjük el saját kérdésünket, saját „területünket”.

1.Kattintsunk a + Create new tricision menüpontra, és adjunk címet az adott feladatnak. A cím alá leírást is készíthetünk arról, hogy milyen témához kapcsolódunk éppen, vagy azt, hogy mit várunk az ezen felületen dolgozóktól.

2. Add idea paranccsal létrehozhatjuk saját ötletünket. Címet, leírást, fényképet kapcsolhatunk hozzá nevünk feltüntetésével.

add

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Hívjuk meg a résztvevőket! Több csatornán is megtehetjük ezt:

hív

 

Linket is generálhatunk hozzá, amely a legjobb módszer akkor, ha tanórán alkalmazzuk, és nem akarunk közösségi oldalakat használni. Beágyazható kódot is kapunk hozzá, amely lehetővé teszi honlapokra, blogokra való beillesztését.

 

4. Statisztikai adatokat is összegyűjt az oldal számunkra, megmutatja, hogy hány szavazat, hozzászólás érkezett az adott bejegyzésre, ez az információ le is tölthető.

stat

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előző tanévben, a Digitális Témahéten arra használtuk ezt a felületet, hogy a projektet végrehajtó osztály digitális megoldásait elérhetővé tegyük a felső tagozat tanulói számára, hogy szavazni és véleményezni tudják a munkákat. A like-jellel történő szavazatleadás játékos formát adott, a szöveges hozzászólás pedig érvek és ellenérvek felsorakoztatását tette lehetővé, amellyel kialakítható és gyakorolható a vitakészség, álláspontunk megvédése. Versenyhelyzetet teremtettünk és annak a lehetőségét biztosítottuk, hogy a diákok megtanulják, hogyan kell megfelelő módon véleményt alkotni a másik munkájáról.

Ezzel a felülettel könnyen bevonhatunk bárkit egy-egy digitális projekt értékelésébe, akár szülőket, akár más külső partnereket. A diákok által megoldott feladatokból, munkákból pedig még „kiállítást” is rendezhetünk, ahol biztosíthatjuk a vendégek számára az azonnali visszacsatolás lehetőségét.

Bognár Amália

Kezdd az évet Te is digitális forradalommal, töltsd le az intelligens tanári asszisztenst!

Androidra: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.neteducatio.plant

iOS-re: https://itunes.apple.com/us/app/plan-t/id1268999762?l=hu&ls=1&mt=8


ikonOlvasószoba

QQCSKA IKT-ötletei 5. rész: Időutazás, avagy kerettörténet az élményszerű feldolgozásért

Amikor szeretnénk, hogy a tananyag elsajátítása ne egy egyoldalú ismeretátadás legyen, akkor érdemes kipróbálnunk a kerettörténet módszerét. Bátran alkalmaztam én is ezt, egy-egy digitális projekt ...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 4. rész: Gamification alkalmazása az árnyaltabb értékelésért

A pontok, matricák, nyomdák gyűjtése nem újkeletű ötlet, a motiváció a sikerélmény, az önbizalom növelése érdekében régóta alkalmazzuk az oktató-nevelő munka során. A gamification azonban ennél jóv...

Tovább olvasom »

QQCSKA-IKT ötletei – 3. rész: Online viselkedés, a szabályok lefektetése

IKT-eszközök alkalmazásakor nemcsak az eszközhasználatra, hanem a hozzákapcsolódó viselkedési normákra is figyelnünk kell. A mindennapi élethez köthető magatartást és annak szabályait is megerősíti...

Tovább olvasom »