Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

QQCSKA IKT-ötletei 7. rész: Inklewriter, a döntések oldala

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. október 25.

Az Inklewriter (https://www.inklestudios.com/inklewriter/) egy interaktív történetíró oldal, de szerintem sokkal több lehetőséget nyújt ennél. Fontosnak tartom, hogy az oktató-nevelő munka során a diákoknak lehetőségük legyen különböző oldalról, saját elképzeléseik alapján megközelíteni az adott feladatot. Figyelnünk kell arra, hogy döntési helyzetek elé állítsuk őket, ahol felmérhetik saját képességeiket, akár egyfajta önértékelésként is, erre alkalmas ez a weboldal, amit regisztráció nélkül is kipróbálhatunk.

Nekem először az jutott eszembe, hogy milyen jó lesz tanagyag feldolgozásához, hisz a különböző adatok felvitelével, eltérő útvonalak alapján mutathatom be, mi mit jelent, mi mihez kapcsolódik. Ezt elkészítheti a pedagógus is, de sokkal izgalmasabb, ha a diákok hozzák létre, így végigkövethető, hogy mennyire értették meg az adott szöveget, ki tudják-e emelni a lényeget, látják-e az összefüggéseket.

Természetesen nagyon jól használható történetíráshoz, vagy egy adott regény, novella feldolgozásához, hisz alkalmat ad arra, hogy másképp fejezzük be a történetet, vagy hozzátegyünk egy új cselekményszálat, szereplőt, problémát, megoldást. Apró részekre lehet bontani az egész művet, majd kérdéseket tehetünk fel, amelynek alapján az olvasó eldöntheti majd, hogy mi lesz a következő lépés.

A „Mi történt volna, ha…?” kérdés megválaszolására, különböző feltevések leírására is megfelelő, tehát nem redukálódik le a történetírás lehetőségére, tudományos utakat is levezethetünk a segítségével.

Választottam egy témát, amelynek alapján bemutatom, hogy mire képes ez a felület. A címadás és a szerző megjelölése után a cetlire ráírtam a bevezető részt.

1

Ezután négy alternatívát soroltam fel, amerre elkanyarodhat a történetet, illetve lehetőséget biztosítok arra, hogy mindenki azzal a hírszerzővel foglalkozzon részletesebben, amelyikkel akar. Az oldalsó menüsor alapján szerkeszthetem a leírtakat, képet, új szakaszt is beilleszthetek.

2

Ezen a képen látható, hogy az első választásom után megjelennek azok az adatok, amit az adott szereplőhöz kapcsoltam, itt újabb választási opciók nyílnak meg, de vissza is térhetek az előző útvonalhoz.

Az események követésére ad lehetőséget „contents” menüpont:

3

A „map” gondolattérképként jeleníti meg a leírtakat:

4

A „read” könyvformátumba helyezi az egész történetet, de ez is interaktív, tehát mozgatni tudom a cselekményszálat.

5

 

Ha regisztrálunk, akkor az elkészült produktumot meg is oszthatjuk egymással.

A kritikus gondolkodás fejlesztésére, az együttműködésre is módot ad. Ajánlom, nemcsak humán szakos kollégáimnak, hanem minden pedagógusnak, aki ki mer lépni a megszokott módszerek keretei közül. Sorakoztassunk fel különböző alternatívákat, hogy minden tanítványunk megtalálja a saját tanulási útvonalát!

 

Ötletadó oldalak:

 http://ilearntechnology.com/?p=4933 (2017. 10. 22.)

https://www.inklestudios.com/inklewriter/education/ (2017. 10.22.)


ikonOlvasószoba

QQCSKA IKT-ötletei 6. rész: Tricider, egy sokoldalú online felület

Az előző részekben, az előkészítő munkák mellett, olyan elemeket érintettem, amelyeket felhasználhatunk offline és online tanórán is (gamification, kerettörténet). A következő bejegyzésekben azonba...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 5. rész: Időutazás, avagy kerettörténet az élményszerű feldolgozásért

Amikor szeretnénk, hogy a tananyag elsajátítása ne egy egyoldalú ismeretátadás legyen, akkor érdemes kipróbálnunk a kerettörténet módszerét. Bátran alkalmaztam én is ezt, egy-egy digitális projekt ...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 4. rész: Gamification alkalmazása az árnyaltabb értékelésért

A pontok, matricák, nyomdák gyűjtése nem újkeletű ötlet, a motiváció a sikerélmény, az önbizalom növelése érdekében régóta alkalmazzuk az oktató-nevelő munka során. A gamification azonban ennél jóv...

Tovább olvasom »