A hétvégén nagytakarítás közben előkerült egy cipős dobozom, melyben a gimi alatt gyűjtött levelezésemet tároltam. Levelezés, értsd füzetből kitépett lapok, vagy inkább lap sarkai, rajta az add tovább a Kicsinek felirattal és hasonlók.
Mert amikor én jártam iskolába, akkor így „rendetlenkedtünk” azokon az órákon, amik a legkevésbé sem kötötték le a figyelmünket. Mi történik ma? Pad alatti matatás, „sunyiban” telefonnyomogatás? Messenger vagy Snapchat, eszmecsere a többiekkel a készülék segítségével?
Lássuk be, ez teljesen normális, csak az eszköz változott meg. Sokan mégis úgy tekintenek bármilyen okoseszközre, mintha az maga lenne a sátán. Sok iskolában házirendben tiltják a telefonhasználatot vagy le kell adni belépéskor/óra előtt egy gyűjtőbe azokat. De vajon jó döntés ez a 21. században? Valóban jó irány, ha a technológiai fejlődést figyelmen kívül hagyva kerekítjük gyöngybetűinket a táblára vagy tartjuk frontális óráinkat, mialatt a srácok üzengetnek? Kötve hiszem.
A Neteducatio – osztozva számos innovatív pedagógus nyíltságában a témát illetően – megjelentette legújabb kiadványát, A mobiltanulás ábécéje pedagógusoknak – Módszertani és technikai ötletek a mobilozó tanulókhoz címmel Fegyverneki Gergő és Aknai Dóra Orsolya tollából. Pontosabban billentyűzetéből.
A kiadvány hiánypótló, praktikus és olvasmányos bevezetője után ABC rendben mutatja be a tanórán használható mobilalkalmazásokat, melyek közt hatékonyan és gyorsan kereshetsz bármilyen kedvedre és tanórádra való applikációt. A QR-kódok segítségével pedig még keresned sem kell, készüléked QR-kód olvasója azonnal az adott alkalmazáshoz irányít. Néhány oldal és a borító a kiterjesztett valóság applikációnak köszönhetően meg is elevenedik, és hidd el, ha egyszer kipróbálod, nem tudsz majd ellenállni, hogy megmutasd diákjaidnak is.
A kötet elsődleges célja ugyanakkor – amellett, hogy megkönnyítse számodra a tanórai IKT- és mobilhasználat bevezetését – a szemléletformálás. Hogy meggyőzzünk minden szkeptikus kollégát arról, hogy a technológiai fejlődésnek nem lehet gátat szabni. És nem is érdemes. Gondoljunk csak bele, valaha úttörőnek számító találmányok, mint az írásvetítő, a számológép, később a projektor vagy az interaktív tábla, ma már a hétköznapjaink részévé váltak. Miért ne történhetne ugyanez a mobilokkal is?
Bízz bennünk! Egy vagány mobilos feladat az órádon és a Snapchat fel sem merül.
A kiadványt itt vásárolhatod meg: https://neteducatio.hu/uzlet/mobiltanulas-abeceje-pedagogusoknak/