Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Mesetarisznya 2020. (12 hónap 12 mese): 1. Január

Írta: Neteducatio Dátum: 2020. január 06.

A három kismalac és a farkas

 

Készítette: Karczewicz Ágnes

 

 

A terv:

Kiemelt képességfejlesztési területek: Együttműködés, segítségnyújtás, biztonságérzés, érzelmi érzékenyítés, félelmek leküzdése, feldolgozása.

Környezettudatos magatartás megalapozása (újra hasznosítható alapanyagok).

Hétfő: Mese, vers, mondóka

(hasznosított alapanyag: karton, doboz)

Új mese: A három kismalac

Bevezetés/ráhangolódás segítése a körben.

Mindenki keres a csoportszobában egy állatot és elrejti valahová. Sorban meg kell keresnie az elrejtő gyerek által kiválasztottnak hangerősség alapján, hogy hol van. (hideg, meleg, tűz)

Állathangok, mozgások utánzása

Kinek mi a kedvenc állata (körülírás)

Kiegészítő tevékenységek:

Házak festése szivacslenyomattal (sárga, barna, piros) dobozkartonból, tejes dobozokból

Házak építése kukoricatorzsából, gyufából, ceruzából (formakirakás: négyzet, téglalap, háromszög)

Játékok a világító asztalon és kukoricaszemekkel

 

 

 

Kedd: Mozgásfejlesztés

(hasznosított alapanyag: műanyag palack, zokni)

Mozgásos játékok a tornatermében, a csoportszobában, teraszon, udvaron:

Célba gurítás kukorica torzsával, pallón haladás, egyensúlyozás (mocsárjárás), megadott irányba futás, járás, gyorsasági és csapatverseny (házak építése papír téglákból, botokból, szalmabálák felhasználásával. akadályok átlépése, átugrása (kukoricatornyok). kukorica szemek áthordás fakanállal padon egyensúlyozva, házépítés rotikom elemekből (házrombolás nekifutással (kinek, hány elemet sikerült ledönteni?)… Jön a farkas! (fogó, futó játék)

Kiegészítő tevékenységek:

A szereplők elkészítése Pet palackból kasírozással, festéssel

Malacok barkácsolása krumpliból

Nagyság szerinti sorba rendezés (házak, háztetők, ajtók, ablakok (asztalra ragasztószalaggal ragasztott téglalapok kiegészítése háznak

felület kirakás tésztával, fapálcikákkal és téglalap alakú papírtéglákkal)

 

 

Szerda: Környező világ felfedezése (hasznosított alapanyag, dugó, pezsgős dugó)

Séta és „dagonyázó” hely keresése az erdőben – sárszobrok, házak készítése (ágakból, levelekből, kövekből), fogó és futójáték ismétlése, a mese rögtönzéses eljátszása

Háziállatok és a vadon élő erdei állatok összehasonlítása, halmazalkotás képekkel, plüss és műanyag állatokkal

Kiegészítő tevékenységek:

Mozaikkép ragasztás

A mese illusztrálása, dobozba zárt képek készítése (a mese jeleneteinek megjelenítése).

Kísérlet: a különböző földfajták és a víz

Dagonyázó, sarazó hely a világító dobozban (lenyomatok homokban, sárban – terepasztal ágak, sajtosdobozok felhasználásával)

Taktilis érzékelő játék (Milyen állatfigura van a kezedben? rögtönzött történetek kitalálása)

A mese sorrendje és folytatása a kép alapján.

 

Csütörtök: Alkotómunka

(újrahasznosított alapanyag, textil, fonal)

A mese illusztrálása festéssel textilre vagy fakanál bábok készítése vagy kőfestés

 

Kiegészítő tevékenység:

Mesehallgatás: Marék Veronika: Laci és az oroszlán

Beszélgetés a félelmekről

Varázsmondóka kitalálása félelmek ellen

Varázsvíz készítése

Szörnyek fekete ceruzával, fekete tempera fújással, fonallal, textillel

 

Péntek: Ének, zene, tánc

(Újrahasznosított alapanyag, gyufás- és sajtosdoboz)

Képesség fejlesztés: halk – hangos (közeledő, távolodó hangok)

Új: Ne nézz hátra, jön a farkas!

(Becsapós játék, mert nincs a hangok között.) Hány hangot ismersz fel?

Kiegészítő tevékenység:

Lábtorna: torzsák emelése, összegyűjtése talpakkal

Malac, farkas mintázása só-liszt gyurmából

A mese eljátszása

Malac sütemény sütése, kukorica saláta készítése

 

 

 

 

 

Alkotótevékenység, játékkészítés:

„Kelj fel Jancsi” bábok készítése (az oldalra fordított dobozok aljába követ ragasztottunk és ezáltal hintáztatni lehetett a bábokat. A gyerekek még versenyt is rendeztek, hogy melyiküké mozog a legtovább.)

 

 

Malacorrok tojástartóból, malacok pezsgős dugóból, só-liszt gyurmából és lufira, pohárra kasírozott meseszereplők.

 

Előre megrajzolt mandala ragasztása hurka, kolbász ízesítésére használt fűszerek és kukoricaszemek felhasználásával:

 

„Hurka töltés”: rossz harisnyák szárába kukoricaszemek

  • Kezdeményezett fejlesztő játékok, feladatok:

Hány kukoricaszemet tudsz kiszedni a kiskanállal annyi idő alatt, amíg a homokórán leperegnek a szemek?

 

Finommotorikát fejlesztő csipeszes és szín azonosító játék:

 

Formakirakó: (négyzet, téglalap háromszög jellemzőinek magtapasztalása)

 

 

 

Osszad el vízszintesen 3-felé a rajzlapot! A baloldal szélére rajzold le a 3 kismalacot és jobbra a három házat! Rajzolj egy kacskaringós utat egy kismalac és egy ház közé! Próbáld meg végigvezetni a malacokat az úton úgy, hogy nem ér a ceruzád az utak széléhez!

 

 

 

 


ikonOlvasószoba

Cinege mesék: „Angyalleső” napok

    Készítette: Karczewicz Ágnes

Tovább olvasom »

Cinege mesék: Mikulás 2019

„Mert adni jó!”   Készítette: Karczewicz Ágnes   Kérdések sokasága, melyre várom a válaszotokat. Segítségetekben bízva, válaszotokra várva szép nyarat kívánok: Juhar nagyapó Segíteni akar...

Tovább olvasom »

Cinege mesék – Márton napok 2019.

Kiemelt képességfejlesztési területek: Együttműködés, elfogadás, Érzelmi érzékenyítés Hagyományok felelevenítése, teremtése   Készítette: Karczewicz Ágnes

Tovább olvasom »