Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Az óvodapedagógus szerepe a felfedezés örömének fenntartásában és a kíváncsiság felébresztésében

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. április 05.

Emlékszünk még gyermekkorunk nagy kalandjaira? Emlékszünk még a fantáziánk alkotta világokra, szereplőkre, amikor társainkkal és barátainkkal együtt játszva ismertük meg egymást és a körülöttünk lévő világot?

Én emlékszem a hatalmas hócsatákra, a játszótéri dzsungel-járásokra, az otthoni erődépítésre és nagyszüleimnél a kertjárásokra, ahol öregapám volt a mindentudó bölcs, akinek végtelen történeteit hallgattuk. Hallgattuk és – most már tudom – tanultunk belőle. Magunkról, a múltunkról, jövőnkről, családról és mindenről, ami fontos. Mindezt az ő mérhetetlen tapasztalatán keresztül. Valahol általuk (is) váltam azzá az emberré, aki ma vagyok.

Talán a mai napig ezeket a történeteket, kalandokat meséljük tovább gyermekeinknek, mutatjuk be ifjú nebulóinknak, óvodáscsoportunknak… És nem véletlenül, hiszen ezek azok az élmények, amiket magunkévá tettünk, és ezek által, még ha akkor számunkra ismeretlen módokon, rejtett formában is, de fejlődtünk. Szociálisan, értelmi és érzelmi, kreatív és persze a fizikai dimenziókban is.

A felfedezés öröme. A kíváncsiság. Az szűnni nem akaró, örök érdeklődés. Ez az ember (és legfőképp a gyermekek, fiatalok) sajátja. Ami érdekel minket, azt megjegyezzük, magunkévá tesszük, így lesz hatással életünkre, személyiségünkre és fejlődésünkre is. S, mint ahogy Cole is megfogalmazta a fejlődéslélektan nagykönyvében, a gyermek is kérdések által tanul és ért meg, így életünk történeteinek is legfőbb kérdése a „Miért?”

Ember Gabriella „Utazás a varázsösvényen” című kötete pontosan erre szeretne motiválni, méghozzá a gyermekek számára legmeghatározóbb módon: Játékos formában! Kutatások bizonyítják, hogy a gyermekek agya a játék során a legaktívabb, ezzel megteremtve a fejlődéshez szükséges legkiválóbb feltételeket. Ehhez pedig kapcsoljunk hozzá egy kreatív, érdekes és izgalmas feladatokkal teli, módszerekkel és eszközökkel, elméleti gondolatokkal alátámasztott gyűjteményt. Egy olyan, óvodapedagógusok számára készült kötetet, melynek segítségével támogathatjuk gyermekeink, óvodáscsoportunk differenciált fejlődését, tehetséges fiataljaink gyarapodását, hatékonyan készítve fel őket az iskolai élet kihívásaival való eredményes megbirkózásra. Mindezt pedig a pedagógusok legjobb eszközével, a motivációval!

 

„Én leraktam kövemet. Tudjuk, hogy ez a kő segíteni és vezetni fogja azokat, akik utánunk jönnek és tovább építik az utat.”

/Célestin Freinet/

 

Ember Gabriella: Utazás a varázsösvényen című kötetét pedig ezen a linken érhetitek el:

https://neteducatio.hu/uzlet/ember-gabriella-utazas-a-varazsosvenyen/

 

Ajánlom minden kedves olvasóm figyelmébe nem csak a fent említett alkotást, hanem több, hasonlóan kiváló művet is:

Pálfi Judit: Macitorna – Nyuszitorna

https://neteducatio.hu/uzlet/palfi-judit-macitorna-nyuszitorna/

Mesés kalandok Szivárványországban

https://neteducatio.hu/uzlet/meses-kalandok-szivarvanyorszagban/

 

Kőszegi Bálint


ikonOlvasószoba

Karczewicz Ágnes: Cinege-mesék hétről hétre

(Óvodáról, óvodából Mindenkinek)   A meséink, történeteink állandó szereplői:  28 eleven, örökmozgó, állandóan kérdező 3-7 éves, akik napjában nagyjából száz kérdést tesznek fel. Akik folyamatosan ...

Tovább olvasom »

Egy vidám óvodai értekezlet

 Az Újkerti Manófalva Óvodát kerestem a címet tartalmazó papírlappal a kezemben, amikor megállt mellettem egy számomra akkor még ismeretlen hölgy és nagyon kedvesen megkérdezte: Tud-e segíteni? Vál...

Tovább olvasom »

A kaméleon-pedagógus így csinálja 7. rész: Mire valók a mesék az iskolában?

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren is túl, élt néhány bölcs király s királynő, akik a Napnál is fényesebben látták, hogy évtizedek alatt nemhiába gyűjtötték össze őseink a szebbnél ...

Tovább olvasom »