Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Ti is kódoltok? Kódolni menő!

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. október 18.

2017-ben október 7-e és 22-e között Európában és azon kívül is több millióan – gyerekek, fiatalok, felnőttek, tanárok, szülők, vállalkozók és hírességek – vesznek részt az idei Code Weeken. A program arra hívja fel a figyelmünket, hogy a programozás mindenhol megjelent az életünkben, és olyan alapvető készséggé vált, melynek – legalább alapszintű – elsajátítására mindannyiunknak szüksége lesz. A programozás hetéhez kapcsolódó rendezvényeken mindenki megismerheti a programozás alapjait. Az események egy részének iskolák és könyvtárak adnak otthont.

Olyan korban élünk, amikor a technológia szédítő iramban fejlődik, amely napi szinten hatást gyakorol az életünkre. Ma már teljesen másként dolgozunk, kommunikálunk, vásárolunk és gondolkodunk, mint az előző generációk. Ahhoz, hogy meg tudjunk birkózni a gyors változásokkal, és ki tudjunk igazodni a világban, jobban meg kell értenünk az új technológiákat, sőt olyan készségekre, képességekre is szert kell tennünk, melyek segítségével könnyebben tudunk alkalmazkodni az új életkörülményekhez.

A programozási ismeretek elsajátítása révén jobban megérhetjük a dolgok működését, ötleteinket átültethetjük a gyakorlatba, és új dolgokat is létrehozhatunk – akár munkánkkal kapcsolatban, akár puszta szórakozásból, hiszen a programozás révén kibontakoztathatjuk kreativitásunkat, és csodálatos emberekkel dolgozhatunk együtt – földrajzi határokra való tekintet nélkül.

Az Európából érkező Code Week projekt célja kimondottan az, hogy közel két héten át a lehető legtöbb diák ismerkedjen meg a programozás alapjaival, vagy éppen tanuljon programozni magasabb szinteken. A tavalyi Code Week idején több száz olyan projekt valósult meg, amelyek közelebb hozták a gyerekekhez a kódolást. Iskolák és tanárok százai, gyerekek tízezrei foglalkoztak abban az egy hétben a programozással.

A programozás ma már nem valami különös hóbort, hanem egy olyan szakma, amely stabil és magas színvonalú megélhetést biztosít mindenkinek a világ minden pontján. Mindenki meg tud tanulni programozni. Az európai programozási hét keretében bárki szervezhet saját rendezvényt – iskolák és cégek éppúgy, mint érdeklődő magánszemélyek, legyen szó gyerekekről, fiatalokról vagy felnőttekről, szülőkről vagy tanárokról, programozókról vagy amatőrökről.

Az előkészítést segítik a rendezvénysorozat honlapján található segédanyagok és útmutatók, valamint a szervezők kérhetik, hogy rendezvényük kerüljön fel az európai programozási hét eseménytérképére: http://codeweek.eu.

 

Hogyan kapcsolódhatsz Te a Code Week programjaihoz?

 

  • Érdeklődőként (minden korosztálynak): vegyél részt a program eseményein, vagy szervezz saját rendezvényt és vezess be másokat a programozás rejtelmeibe!
  • Programozóként: műhelytalálkozókat szervezhetsz a helyi iskolákban, közösségi központokban, illetve a számítástechnika, az informatika és más rokonterületek iránt érdeklődők által látogatott törzshelyeken.
  • Tanárként: programíró órákat tarthatsz, megoszthatod másokkal óraterveidet, szakműhelyeket szervezhetsz kollégáid számára, trénereket és programozni tudó szülőket is meghívhatsz a CodeWeek4All kezdeményezés keretében szervezett iskolai programra.
  • Szülőként: vegyél részt gyermekeiddel a programozást oktató rendezvényeken!
  • Vállalkozások és nonprofit szervezetek képviselőjeként: programozási műhelytalálkozóknak adhattok otthont, munkatársaitokat pedig felkérhetitek arra, hogy a rendezvénysorozat idejére gyakorló programozók helyett legyenek oktatók, képzést segítő szakemberek; ezen túlmenően pedig szórakoztató programozási feladványokat adhattok fel a diákoknak, illetve eseményeket szponzorálhattok.

 

A legaktívabb iskolák, a legérdekesebb programokat szervező, illetve a legtöbb diákot megmozgató iskolák értékes nyereményekre is pályázhatnak. Az IVSZ és a támogatók által felajánlott nyeremények mindegyike olyan taneszköz, amely a programozás oktatását segíti.

 

Hajrá, kódoljatok Ti is!


ikonOlvasószoba

QQCSKA IKT-ötletei 6. rész: Tricider, egy sokoldalú online felület

Az előző részekben, az előkészítő munkák mellett, olyan elemeket érintettem, amelyeket felhasználhatunk offline és online tanórán is (gamification, kerettörténet). A következő bejegyzésekben azonba...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 5. rész: Időutazás, avagy kerettörténet az élményszerű feldolgozásért

Amikor szeretnénk, hogy a tananyag elsajátítása ne egy egyoldalú ismeretátadás legyen, akkor érdemes kipróbálnunk a kerettörténet módszerét. Bátran alkalmaztam én is ezt, egy-egy digitális projekt ...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 4. rész: Gamification alkalmazása az árnyaltabb értékelésért

A pontok, matricák, nyomdák gyűjtése nem újkeletű ötlet, a motiváció a sikerélmény, az önbizalom növelése érdekében régóta alkalmazzuk az oktató-nevelő munka során. A gamification azonban ennél jóv...

Tovább olvasom »