Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

QQCSKA IKT-ötletei 10. rész: Érzékenyítés okoseszközzel, avagy digitális nyomkövetés

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. november 15.

A sérült emberek felé irányuló elfogadás és annak megerősítése digitális játékkal is elősegíthető. A Microsoft applikációja a Path Guide lehetővé teszi azt, amire még nagyon kevés alternatíva létezik, azaz az épületeken belüli tájékozódást könnyíti meg. Nemcsak a hallássérültek, hanem a látássérültek közlekedését is előmozdítja, sőt azokét is, akik nehezen tájékozódnak, vagy csak először járnak egy létesítményben.

    pg   (kép forrása: http://bit.ly/2AxTwyW)

A program letöltése után a Menüben a Trace Recording pont segítségével rögzíthetjük a nyomokat. Az eszköz kalibrálásához nyolcasokat kell rajzolnunk a levegőbe, majd ezután meg kell adnunk a kiindulási pontot. A lépésszámláló folyamatosan rögzíti a megtett métereket. Ha valamilyen észrevételünk van útközben, akkor ahhoz hangfelvételeket, képeket, szövegeket készíthetünk, és hozzácsatolhatjuk, mint egy nyomot, az útirányhoz.

tr

 

(kép forrása: http://bit.ly/2AxTwyW)

A pontos adatok megadásával menthetjük munkánkat, majd ha bejelentkeztünk, akkor meg is oszthatjuk a kapott linket bárkivel, akivel szeretnénk (ha a meghívottunk nem regisztrált, a link birtokában akkor is lekövetheti az út ismertetőjegyeit).

Sokszor tapasztaltam, hogy a felnőttek és a gyerekek fejüket lógatva közlekednek, nemcsak az utcákon, hanem az épületekben is. Ennek köszönhetően az őket körülvevő világból csak nagyon keveset érzékelnek. Ez a program segíthet abban is, hogy felhívja a figyelmet arra, ha egy objektumban tényleg érdekes dolgot lehet látni, felfedezni. Elősegíthetjük a sérültek tájékozódását is, mennyire jó érzés, ha a diákok tudják, hogy a felvett útvonallal nemcsak digitális, orientációs képességeiket fejlesztik, hanem segítenek is embertársaikon, hasznos tevékenységet végeznek.

Ha „csak” tanórai felhasználásán gondolkodunk, akkor szuper digitális kincskereső készíthető vele, hisz az elrejtett kódokhoz, feladatokhoz így is eljuthatnak tanítványaink.

forrás: https://mspg.azurewebsites.net/Home/Tutorial (2017. nov. 11.)

Bognár Amália


ikonOlvasószoba

QQCSKA IKT-ötletei 9. rész: Vizuális megjelenés Crello-val

A képi világ, a vizuális ingerek túlsúlya figyelhető meg mindennapjainkban. A diákok is hamarabb megtekintenek egy látás központú információt, mint egy szövegeset, sőt a közösségi oldalakon számos ...

Tovább olvasom »

Nyomd le a Snapchat-et! Mobilozz órán Te is!

A hétvégén nagytakarítás közben előkerült egy cipős dobozom, melyben a gimi alatt gyűjtött levelezésemet tároltam. Levelezés, értsd füzetből kitépett lapok, vagy inkább lap sarkai, rajta az add tov...

Tovább olvasom »

QQCSKA IKT-ötletei 7. rész: Inklewriter, a döntések oldala

Az Inklewriter (https://www.inklestudios.com/inklewriter/) egy interaktív történetíró oldal, de szerintem sokkal több lehetőséget nyújt ennél. Fontosnak tartom, hogy az oktató-nevelő munka során a ...

Tovább olvasom »