Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Pop Up School- Vigyél egy ötletet magaddal! 1. Kalandra fel!

Írta: Neteducatio Dátum: 2021. április 30.

Kincskeresés történelem órákon, QR-kódok segítségével

Kalandra fel, szoktam mondani tanulóimnak, mikor történelemóra elején kincskeresésre szólítom fel őket.

Szerző: Krizsán Pál

Az eszközök – tabletek, okostelefonok, – melyek a kincskereséshez kellenek már a rendelkezésünkre állnak. Hogy hogyan használjuk fel ezeket az eszközöket, hogyan építjük be az óra menetébe, az viszont már tőlünk tanároktól függ!

Ha kincskeresésre adjuk a fejünket, akkor az óra elején, felszólításomra előkerülnek a gyerekek saját okostelefonjai, illetve korábban, a szünetben bekészített iskolai tabletek. A kincsek felkutatására mindenki az adott eszközén található QR-kód olvasót használja. Miután megbeszéltük a feladatot, a gyerekek telefonjaikkal tabletjeikkel elindulnak az iskola folyosóin, udvarán, az aulájában, hogy kincseket, kódokat keressenek Természetesen nekem, mint tanárnak, a kincskeresést elő kell készítenem.

A szünetben el kell „ásnom” a kincseket azaz ki kell tennem a kódokat, hogy legyen mit megtalálni a gyerekeknek. Az elrejtett, de azért egy kis keresgéléssel könnyen megtalálható kódok mögött aztán a tanulók egy kérdést, feladatot, rejtvényt találnak, mely az adott óra anyagához kapcsolódik. A megoldáshoz szükséges információkat természetesen megkereshetek a gyerekek a neten. 

A kihelyezett kódok mögött vannak tankockás feladatok, kvízek esetleg egy kirakó és a kirakóhoz kapcsolódó kérdés, feladat. A kincseket aztán kereshetik a gyerekek egyedül, párban, vagy dolgozhatnak akár kiscsoportban is. 8-10 kódot szoktam kitenni szünetben, azért, hogy a munkavégzéshez ne kelljen egymás nyakába állni, ne kelljen egymást zavarni a kutatásban, a kincskeresésben.

A megtalált kincseket, megoldásokat aztán kiposztolhatják :

  • a „LINO” -ra,
  • vagy a PADLET-re,
  • vagy elküldhetik nekem e mailben.

Az ilyen óráknak általában nagy sikere van. A közvéleménykutatás során, a visszajelzések alapján legalábbis ezt szűrtem a le a gyerekek válaszaiból. Hogy miért van sikere az ilyen óráknak a gyerekeknél? Átadom most a szót nekik, idézvén a felmérésemben leírtakból. Mondják el ők a véleményüket fogalmazzák ők meg a véleményüket a kincskeresős történelem órákról, kincsvadászatról.

Azt írták, azért szeretik az ilyen órákat, mert nem szokványosa, nem hagyományosak. Kimennek, kimehetek óra alatt a tanteremből, beszélgethetnek egymással. Egy másik vélemény szerint egyszerűbb így megjegyezni az anyagot, változatosabb így az óra, mintha a tankönyvet, vagy a munkafüzetet használnák. Sokan annak örültek, hogy használhatták az okostelefonjaikat. Mások játéknak tekintették az ilyen történelem órákat, olyan játéknak
amely során nem is vették észre hogy tanultak.

Siker? Siker!

Ha felteszem magamnak a kérdést, hogy sikeres-e, siker-e az ilyen óra, akkor elég felidéznem tanulóim arcát, hogy a válaszom egyértelmű legyen. Siker! A tapasztalatokat felidézve megerősödik bennem az elhatározás hogy a jövőben a lehető legtöbbször menjek a gyerekekkel kincsvadászatra, a legtöbb alkalomból használjam QR-kódokat, a tabletekkel, okostelefonokkal támogatott történelemórákon.

 

 


ikonOlvasószoba

Digitális kalandok 10. – Év végi tippek

Minden pedagógus tudja, hogy amikor felkerülnek az első felkiáltójelek a táblára és kezd kirajzolódni a vakáció színes betűsora a táblán, akkor már akarat feszül akaratnak a mindennapokban.

Tovább olvasom »

Digitális kalandok 4. – Tantermi hackek

A következőkben néhány olyan ötletet szeretnék megosztani a kedves olvasóval, amely esetenként segíthet megoldani a digitális tartalmak elérésével kapcsolatos problémákat.

Tovább olvasom »