Készítette: Kucsera Orsolya
Tanórai keretek között is igen kevés idő volt arra, hogy az osztály minden tagja gyakoroljon egyszerűen csak beszélni. Most, a digitális tanítás időszakában, ez a feladat még nagyobb kihívást jelent.
A Flipgrid egy olyan alkalmazás, ami többek között erre a célra is remekül használható.
Jó eszköze lehet, hogy a diák elmondja véleményét, összefoglalja egy olvasmány vagy egy film lényegét.
Az alkalmazást a www.flipgrid.com weblapon érjük el.
E-mail-címével tud létrehozni új fiókot, ezután csak 4 lépés és kész az online feladat!
1. Gride létrehozása: Ez az osztályterem vagy a közösség.
2. Topic hozzáadása: Ezek a témakörök, feladatok. Ide linkelünk bármilyen videót vagy készítsünk mi magunk egyet, és itt adjuk meg a feladat leírását is
3. A diákok letöltik az alkalmazást. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vidku.app.flipgrid
4. Flipkód megosztása a diákokkal: így látják a feladatot majd, rögzíthetik a videókat. A saját eszközükkel (számítógép, tablet, okostelefon) szelfivideókban beszélhetnek.
Az alkalmazás előnye még, hogy nem kell a hatalmas méretű produktumokat sehova sem feltölteniük a gyerekeknek. Nem kell terhelni a memóriakapacitást sem az iskolai szerveren, sem az otthoni gépünkön. A videók egy közös felületen jelennek meg a világhálón.
A megadott e-mail-címünkre jönnek az értesítések ha kaptunk egy elkészült feladatot, így egyből reagálhatunk a látottakra, akár vitafolyamot elindítva, vagy rögtön díjazhatjuk őket egy-egy lájkkal.
Mivel a videók ténylegesen a világhálón gyűlnek, nagyon fontos beállítani, hogy ezt a felületet csak mi lássuk!!!
A moderálást mindenképpen kapcsoljuk be! Ezt a Topic szerkesztésénél a Video Moderation beállításnál tehetjük meg.
Alkalmazására szinte végtelen számú a lehetőség, a kémiai kísérletek elmagyarázásán át egy vers elemzéséig, nyelvtanulás segítése, vagy memorizálás, hallás utáni értés fejlesztése, összefüggések, következtetések kifejtésére.
Használhatjuk arra, hogy a videókkal egy-egy témát készítünk elő, mint témafelvetést, amire a diákjaink szintén videóban válaszolnak azonnali reflektálási lehetőséggel, vagy átgondolt, begyakorolt, lényegre törő előadásmódot gyakoroltathatunk.
Számos fiatal vlogol, nem csak a „nagyvilágnak”, hanem sok esetben egymás között is rövid videók formájában kommunikálnak, így ez nekik nem is ismeretlen terület.
És lássuk be, az ismeretek, tények értékelésének ideje amúgy is lejárt. Az információhoz a diákok két kattintással hozzájutnak (itt a forráskritika gyakorlása fontos feladatunk). Célunk lehet a tudás előhívása, az összefüggések és a következtetések meglátása, levonása. Így az információ egyik elemét adjuk át önálló feldolgozásra. Értékelhetjük az 1-2 perces összefoglalóját, majd értékelhetjük a fejlődését.