Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Digitális kalandok 7. – Fókuszban a netbiztonság

Írta: Neteducatio Dátum: 2018. június 04.

Az internetes biztonság központi kérdéssé vált, hiszen egyre többen és egyre korábban kerülnek kapcsolatba az internet világával. (vö. https://elearninginfographics.com/kid-tech-according-to-apple-infographic/)

Létezik-e egyáltalán biztonságos internetezés? Magam részéről nem hiszek benne. Szerintem  egy metropolisz utcáihoz hasonlítható leginkább az internet. Ha betartunk szabályokat, ha átgondoljuk, miként cselekszünk, és kellően elővigyázatosak vagyunk, akkor talán nem kerülünk bajba. De tudnánk-e élni ma internet nélkül? A gyermekeinktől elzárhatjuk-e teljesen a világhálót? Nem hiszem, és nem is szeretném, ha így lenne.

Vajon az ősember nem féltette gyermekét a tűztől, vagy az éles kőbaltától? A mi kőbaltánk a telefonunk, és a védelmező-veszélyeztető közegünk az internet. Szülőként és pedagógusként is azt vallom, hogy meg kell tanítanunk a gyerekeinket boldogulni ebben a technokrata világban, és ehhez hozzá tartozik az internetes KRESZ ismerete is. Korosztályonként alapvetően eltérő veszélyforrások leselkednek a netezőkre, és azt gondolom, hogy még a felnőttek sem mondhatják el azt, hogy soha sem adták ki adataikat, vagy kattintottak olyan helyre, ahová nem kellett volna.

Az idei Digitális Témahéten azt tűztük zászlónkra, hogy a legkisebbektől a legnagyobbakig, tanulókat, szülőket és pedagógusokat is megismertessük az internetezés fontosabb szabályaival, a rájuk leselkedő veszélyekre felhívjuk a figyelmet.

Ehhez a projekthez készített gyűjteményemet szeretném most közreadni, melyben a tájékoztató anyagoktól kezdve, a beszélgetésindító kisfilmek is találhatok. Akár a szünet előtti osztályfőnöki órákon is bevethető néhány: https://padlet.com/moricz_magyaros/8lbzebqo3ftk

Használjátok egészséggel!

 

Antaliné Miss Lilla


ikonOlvasószoba

Digitális kalandok 6. – Programozás és robotika az informatikaórákon túl

A 21. század nyelve a programozás. Ezt már sokan és sok helyen leírták. De mit tud tenni egy nem informatikatanár azért, hogy  a diákok jártasságot szerezzenek ebben?

Tovább olvasom »

Digitális kalandok 5. – Készítsünk „okos” könyveket kiterjesztett valósággal!

Már közhelyessé vált a kijelentés, hogy a diákok nem olvasnak, vagy legalábbis nem azt és nem úgy, amit a korábbi generációk.  Az a néhány illusztráció, amelyet akár a szépirodalmai művek, akár a t...

Tovább olvasom »

Digitális kalandok 4. – Tantermi hackek

A következőkben néhány olyan ötletet szeretnék megosztani a kedves olvasóval, amely esetenként segíthet megoldani a digitális tartalmak elérésével kapcsolatos problémákat.

Tovább olvasom »