A 21. század más jellegű kompetenciák fejlesztését igényli, mint amit az iskolákban megismerhettünk, megszoktunk. Ez egy olyan felütés, mellyel ma már kevesen vitatkoznak. Oktatási rendszerünk, eszközellátottságunk és a pedagógustársadalom szakmai felkészültsége hatalmas kihívások előtt áll, ha fel akarja készíteni a ma gyermekeit arra, hogyan legyenek a holnap munkavállalói.
Olyan kompetenciák mint a tudásépítés, az együttműködés, a valós problémák megoldása és az innováció, illetve az önszabályozás, lehetőség szerint a digitális intelligencia fejlesztésével karöltve mind-mind fontos ahhoz, hogy jól adaptálódó, sikeres 21. századi felnőtteket neveljünk jelenlegi és jövőbeni tanítványainkból. Az analitikus gondolkodás és a kritikai gondolkodás fejlesztése is elengedhetetlen, de célként felmerülhet még az élethosszig tartó tanulásra való igény kialakítása is.
Pedagógusként tudjuk, hogy a kompetenciafejlesztés sosem úgy működik, hogy kinyitjuk az egyik fiókot és a benne rejlő feladattal fejlesztünk, aztán becsukjuk és kinyitunk egy másikat. Ahogy a tanulás folyamata is szerves, a didaktikai kategóriák nem leválaszthatóak egymásról a gyakorlatban, úgy bármely tevékenységgel, mellyel tanulhatunk, számos különböző kompetenciánk fejlődik/fejleszthető.
A modern pedagógus nagykönyvével arra törekszünk, hogy a 21. századi kompetenciaterületek mindegyikének fejlesztéséhez támpontot adjunk. Legújabb kiadványunk az elmélettől a megvalósítható módszertanokig egy új szemléletű pedagógiai célrendszer mentén változatos ötletekkel, javaslatokkal mutatnak utat az újfajta kompetenciafejlesztés területén, hogy a 21. századi iskola valóban a JÖVŐ iskolája lehessen a MA pedagógusai segítségével.
Carl Rogers szavaival élve „Amikor egy facilitátor olyan légkört teremt, amelyben a tőle telhető mértékben valódi, elfogadó és empatikus, amikor bízik az egyén és a csoport konstruktív tendenciáiban, akkor “pedagógiai forradalmat” visz végbe.”
Hadd segítsünk forradalmat csinálni a tantermekben!
Vedd meg most: https://neteducatio.hu/uzlet/modern-pedagogus-nagykonyve-szemlelettol-megvalositasig/