Az egyik leggyakoribb kérdés az óvodai fórumokon a matematikai tapasztalatszerzés formáihoz kapcsolódik. Milyen formában, milyen eszközökkel, hány éves korban és mit mutassunk be a gyermekeknek?
Készített: Laczkó-Deák Virág
Az új ötletekre folyamatosan szükség van, főleg, ha egy az egyben beépíthetjük a heti tervünkbe. De sokszor egy-egy ötlet elég inspiráció ahhoz, hogy felrázzuk magunkat, és újult erővel vágjunk bele a tervezésbe. Ha pályakezdők vagyunk, akkor azért, ha pedig már régebb óta ezen a pályán dolgozunk, akkor pedig azért érdemes mindig keresni az újdonságokat. Számunkra is jobban eltelik a munkával töltött óvodai nap, ha a gyermekek is motiváltak, jól érzik magukat és napok múlva is emlegetik azt a „számolós” feladatot.
Ehhez ajánlunk egy ötletet, most megjelent könyvünkből, Kis tudósok könyve – Ismeretek és tapasztalatok a természettudományokról játékosan c. kiadványból.
Szükséges eszközök: A4-es papír, színes ceruza vagy filctoll, dobókocka, krepp papír
Rajzoljuk meg egy szivárvány vonalait (vagy nyomtassunk egy szivárvány színezőt), 6 színsáv legyen. Készítsünk el egy hatszínű dobókockát: kartonra rajzoljunk rá egy kockahálót, majd fessük be az oldalait. Olyan színeket válasszunk, melyből van krepp-papírunk. Az előkészületeken kívül egy sima, számpöttyös dobókockára és ragasztóra lesz szükségünk.
A játék tulajdonképpen vizuális tevékenység is. A játékos dob a színes dobókockával és a számossal. Annyi krepp-papírgalacsint ragaszt fel a szivárvány sablonjára és abban a színben, amit dobott. Az győz, aki először elkészül a szivárvánnyal.
A kiadványban több mint 80 ötletet találsz a környezeti nevelés színesítéséhez, továbbá kidolgozott projekteket és tevékenységtervezeteket is!