Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Cinege mesék: 2020. február 3–14. Mit kezdjek egy ötlettel?

Írta: Neteducatio Dátum: 2020. február 20.

10 nap 3 ötlet:

      1. ötlet az óvónőké 

      2. ötlet a gyerekeké 

      3. ötlet a szülőké 

 

Készítette: Karczewicz Ágnes

 

 

1. Rátaláltunk Kobi Yamada: Mit kezdjünk egy ötlettel? című könyvére, és ahogy elolvastuk rögtön tudtuk, hogy erre bizony rá fogunk szánni néhány napot. Éreztük, hogy ki kell találnunk néhány „témanapot”, mely erre keresi a választ.

 

 

Kedden arról beszélgettünk, hogy mi is kell ahhoz, hogy egy ötlet valóra válhasson és kiderült, hogy a gondolatokon, ötleteken kívül kell bizony sok-sok tulajdonság és érzelmek is. Kell, hogy „szeressük” is az ötletünket annyira, hogy teszünk érte. Megtervezzük, kitaláljuk, hogy hogyan válhat valósággá és meg is valósítjuk, ezért aztán ez a nap egyrészt az érzelmekről szólt és a tervekről. Játszottunk az érzelemkártyákkal, mimikával, gesztussal eljátszottuk őket. Élethelyzetekben megjelenő érzelmeket mutattunk be, majd kézjelekkel megmutattuk, hogy egy-egy ötlet, egy-egy helyzet „építő” (Nő, nő, nő és felrepül az égig) vagy „romboló” és „zsugorítanunk” kell. Érzelmeket festettünk szívószállal, ahol a színek alapján döntöttük el, hogy melyik „érzelememberke” mit is érezhet. Aztán lerajzoltuk a mákszemnyi ötletet, ahogy növekedik. A körben pedig összegyűjtöttük, hogy ki, milyen ötletet is szeretne másnap megvalósítani.

 

A hét második felében elkészültek a tervrajzok és valósággá váltak az ötletek. Készült nyaklánc, babaház, locsolókanna, falikép, önarckép, miniszínpad, melyhez még egy igazi bűvészmutatvány is tartozott, tetrisz játék, golyópálya, marokkó ágakból…

 

 

 

 

 

2. ötlet: a gyerekeké: Elmúlt napokban Bence megtanult sakkozni széles nagy unalmában (beteg barátok…) Mindenki élvezettel követte a sakkpartikat és be kellett látnunk, hogy másnak is meg kell tanulnia…

A terv:

”Ha a mackók sakkoznak, roppant ritkán kapkodnak…”

Tandori Dezső

Kiemelt képességfejlesztési területek: logika, figyelem, koncentráció, tájékozódás térben és síkban, ellentétpárok, számlálás, kudarctűrés, kitartás

Lezáró élmény: busszal, villamossal elmegyünk a Városmajorba, a köztéri sakkozás egyik fellegvárába, az elkészült sakk készletünkkel és játszunk néhány partit a sakk asztalokon.

A hét műalkotásai: Victor Vasarely pepita képei

 

Úgy alakult, hogy a szülői teadélutánunk is ezekre a napokra esett és arra gondoltunk, hogy egy kicsit őket is bevonjuk az „ötletelésbe”, ezért három csoportra osztottuk őket és minden csoportnak ki kellett találni egy-egy ötletet ahhoz, hogy szerintük mivel is kellene foglalkoznunk az elkövetkezendő napokban, hetekben.

Az egyik csoport hosszas egyeztetés után a „Játékkészítő” hetet javasolta. A másik gasztroutazást a Föld körül. A harmadik a „felfedezők, kísérletek” címet adta a projektjének, melyek mindegyikéhez ötleteket is felírtak a csomagolópapírra. Az elsőn már „túl” vagyunk.

 

Most éppen a „gasztronapok” örömeit élvezzük és farsang után belevágunk a felfedezős, kísérletezős napokba.

Nagyjából „ennyi” inspirációt kaptunk ettől az egy könyvtől, de már megtaláltuk a folytatását is:

 

                   és, hogy ebből mikor és mi lesz?

Majd kiderül.

Szép tavaszváró napokat Mindenkinek!


ikonOlvasószoba

Cinege mesék: Medvenapok 2020.

Kiemelt fogalmak: madár, medve, barlang, árnyék, méz Készítette: Karczewicz Ágnes

Tovább olvasom »

Cinege mesék: „Angyalleső” napok

    Készítette: Karczewicz Ágnes

Tovább olvasom »

Cinege mesék: Mikulás 2019

„Mert adni jó!”   Készítette: Karczewicz Ágnes   Kérdések sokasága, melyre várom a válaszotokat. Segítségetekben bízva, válaszotokra várva szép nyarat kívánok: Juhar nagyapó Segíteni akar...

Tovább olvasom »