Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Új őrület az Olümposzon

Írta: Neteducatio Dátum: 2016. november 09.

Kedves Olvasó! Nemrég elmeséltem Önnek, hogyan lettem játékvezető, nem titok tehát, hogy játékosított rendszerben tartom az óráim. Ennek megfelelően igyekszem minél több olyan jellegű feladatot adni, ahol a gyerekeknek lehetőségük van játékos, kreatív oldalukat is megmutatni.

Ezeket a feladatokat fakultatív jelleggel egy zárt Facebook-csoportban teszem közzé, javasolt linkekkel és ötletekkel körítve. Fontos, hogy a feladatokban egyetlen kötelező elem van, az a határidő, ami sokszor igen tág, hiszen a téma végéig elkészíthető egy-egy munka, azonban a határidő túllépésére nincs lehetőség. Minden mással ér és ajánlott garázdálkodni, a saját témába vágó feladat-ötleteket is szívesen fogadom.

Hogy hogyan is néz ki egy ilyen szabadon feldolgozott munka? Megmutatom.

Éppen a görög történelmet dolgozzuk fel, így többek között az alábbi feladatokat tettem közzé a csoportban:

„Készítsétek el a görög istenek arcképcsarnokát! Bármilyen formátumban dolgozhattok (néhány ötlet: óriásplakát, családfa, facebook-profil, prezi, ppt, infografika, de minden kreatív ötletnek örülök)! Készíthetitek kézzel vagy számítógéppel. Dolgozhattok önállóan, párban vagy maximum 3 fős csoportokban. A 10-12 legfontosabb görög istent elegendő bemutatni. Fejenként akár 8 pontot is szerezhettek. A kész munkákat bemutatjuk egymásnak, a prezentációért szintén pont szerezhető.”

Vagy:

 „Pontszerzési lehetőség: Zeusz és Mnémoszüné lányai, a Múzsák szépségversenyt tartanak. Készítsd el akár mind a 9 múzsa “profilját”. Egy profil, 1 pont. Dolgozhatsz infografikával, csinálhatsz Facebook vagy LinkedIn profilt, rajzolhatsz/vághatsz/ragaszthatsz, de prezit is készíthetsz róluk. A forma Rád van bízva. Jó munkát!”

Na, de a cikkem nem arról szól, hogy milyen különleges feladatokat tudok kitalálni, hiszen ebben nincs semmi új vagy korszakalkotó. Arról szeretnék beszélni, hogy mit hoz ki ebből egy átlagos diák a gamification keretei között. Azt gondolom, az eredmények magukért beszélnek. Íme, néhány kép a leadott munkákról. (Ha most beillesztenék egy szinte üres, szakadt szélű, négyzetrácsos füzetlapot egy névvel és egy mondattal: „Tanárnő, én hiányoztam az előző órán!”, talán senkinek nem lenne idegen. De nem tudok ilyet iderakni, mert nem ez történt és történik.)

Vajon milyen a közösségi élet az Olümposzon?

zeusz_oromteli_hangulatban

 

 

 

(A képekre kattintva megtekintheti őket nagy méretben)

Ó igen, Zeusz örömteli hangulatban van, ahogy én is, mikor egy ilyet meglátok. Igazán családcentrikus alak, ennek ékes bizonyítéka a következő kép is:

szerelem

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a szerelmi évődés nagy divat mostanában a Facebookon:

izmos_test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Persze nem mindig ekkora az idill az Olümposzon:

hera_chat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És mi a helyzet a múzsákkal? Természetesen nyilvános, lájkokért folytatott harcban döntik el, hogy a ki a legnépszerűbb.

legnepszerubb_muzsa

 

 

 

 

 

A történet folytatásos, 7 darab A2-es méretű plakátra készült, és az információk és a humor mellett tökéletes teremdekorációnak bizonyult.

Természetesen nem ez volt az egyetlen jól sikerült munka, a szépségre törekvők is igen jól dolgoztak, náluk kinőtt a földből a „istenfa”,

istenfa

 

 

 

 

 

majd ki is virágzott:

olümposz projekt

 

 

 

 

 

Tudják, csak annyit szerettem volna mindezzel elmondani, hogy milyen csodás érzés ilyenkor tanárnak lenni. És a játékosítás háza táján ez a fajta lelkesedés olyan gyakori, akár a hetes busz.

Ha érdekli a játékosítás, velünk profi lehet: http://neteducatio.hu/kepzes/jatekkal-jobb-tanitani-a-gamification-elmelete-es-gyakorlata-kezdoknek-15-ora-15-kredit/


ikonOlvasószoba

Gamification! – Belevágna? Segítünk!

Ha szereti néha kicsit elengedni a gyeplőt, ha híve az egyéni tanulási útvonalaknak és szívesebben alkalmaz folyamatos értékelést a szummatív helyett, akkor a játékosítást Önnek találták ki!

Tovább olvasom »

Játékosítson!

Szorítják a keretek, nem áll távol Öntől a játék? Esetleg nem tud mit kezdeni tanulói lustaságával a tanórán? Nagyok a különbségek az osztályteremben?

Tovább olvasom »

Rendhagyó interjú Prievara Tiborral

Játékosítás? IKT? TanárBlog? KórházSuli? Mi az első, ami eszébe jut ezeket látva? Nekünk Prievara Tibor, A 21. századi tanár című sikerkönyv szerzője, aki mesélt nekünk tanulásról-tanításról, bakan...

Tovább olvasom »