Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Óvodából iskolába! – az 5-8 éves kor kihívásai

Írta: Neteducatio Dátum: 2016. augusztus 22.

Mi történik a gyermekekkel, mikor iskolások lesznek? Hogyan vezessük be őket a tanulás világába? Kik segíthetik a gyermeket a változás időszakában? Hogyan előzhetjük meg a tanulási motiváció csökkenését?

Az iskolai lét kezdetén a gyermekek kikerülnek a megszokott környezetükből, komfortzónájuk kiterjesztésére kerül sor. Szorongással teli izgalommal várják ezt az új időszakot. A pedagógus és a szülő, gyermekkel közös feladata, hogy ezt az egyre táguló világot berendezzék, biztonságossá tegyék. Ez az időszak a megismerésről, az új szokások kialakításáról szól.

Az alkalmazkodás, a pszichoszociális érés minden gyermeknél különböző ütemben alakul. Példaként a szabálytudat kialakulása kiemelendő, hiszen a szabályok követése a szokások kialakításának egyik kulcseleme. A szabálytudat Piaget fejlődéslélektani modellje szerint 5 éves korban indul fejlődésnek egyszerűbb szabályok követésével. A konkrét műveleti szakaszban, 7-8 éves korra alakul ki az összetettebb szabályok következetes betartása, a kölcsönös szabálykövetés igénye.

Éppen ezért az 5-8 éves korban kialakult szokások és attitüdök kiemelkedően fontosak a gyermekek iskolához és a tanuláshoz való viszonyának kialakulásában.

A változások időszakát biztonságosan támogatja az OKOSTOJÁSOK tanulásmódszertani eszköz.abc_kids

Az OKOSTOJÁSOK egyedülálló módszerével a pedagógus egy eszközt és egy kézikönyvet kap a kezébe, mely segíti a gyermeket az önálló tanulási stratégia kialakításban, motivációjának fenntartásában. A módszer lépéseit követve a pedagógusok az óvoda-iskola átmenet időszakában, 5-8 éves korban elkezdhetik bevezetni a tanulás folyamatának tudatos tervezését, segítve ezzel az egyéni tanulási stratégiák kialakulását. 6 lépésben játékosan vezeti végig a gyermeket a feladat tudatosításával kezdve az értékelésig, átgondolva a tanulási célokat, alkalmazható módszereket, a szükséges időkeretet és eszközöket. A 6 lépést egy-egy OKOSTOJÁS szimbolizálja, tudatosítja.

 Az OKOSTOJÁSOK módszertana az óvoda-iskola átmenet segítőire, a szülő-óvodapedagógus-tanító hármasára épít, a gyermeket helyezve a középpontba. Az OKOSTOJÁSOK mindhárom fél számára tartalmaz módszereket, ötleteket.

Az OKOSTOJÁSOK eszközcsomag tartalma:

Taníts meg tanulni! kézikönyv:

  • Tanulást segítő játékokat, praktikákat tartalmaz, olyan módszereket, amelyek alkalmazásával eredményesebbé tudjuk tenni az óvodai foglalkozást, a tanórát.
  • Segíti a szülőt az otthoni tanulási szokások kialakításában.
  • Segíti az iskolai és az otthoni tanulási módszerek kialakítását, ezzel támogatja a pedagógus és a szülő kapcsolatát.
  • A kiadvány egy módszertani ötlettár a tanuláshoz, a motiváció fenntartásához, a tanulási kudarcok és az iskolai stressz elkerüléséhez.
  • Tartalmazza az OKOSTOJÁSOK egyedülálló, tanulást segítő módszer leírását, alkalmazásának menetét.

OKOSTOJÁSOK eszközcsomag:kids

  • Az OKOSTOJÁSOK tanulási stratégia kialakítását segítő módszertan nélkülözhetetlen kiegészítő eleme, mely szemlélteti a tanulási stratégia lépéseit.
  • Az eszközcsomag tartalmaz 6 db OKOSTOJÁS oktatási segédeszközt. Az OKOSTOJÁSOK 8×12 cm-es méretűek, melyek speciális anyagból készültek, speciális töltettel. Az anyag igény szerint tisztítható. Az OKOSTOJÁSOK egyedüli forgalmazója a Neteducatio KFT.
  • Mik azok az OKOSTOJÁSOK? Kedves, nagyon okos figurák, akik játékosan szemléltetik a az eredményes tanulási stratégia lépéseit.

Látogassanak el facebook oldalunkra, ahol az OKOSTOJÁSOK Eszközcsomag tagjai közül naponta egy OKOSTOJÁST a mutatunk be! https://www.facebook.com/neteducatio.hungary/

Az OKOSTOJÁSOK eszközcsomagról és a Taníts meg tanulni! kiadványunkról ezen az oldalon tájékozódhat bővebben: http://neteducatio.hu/uzlet/tanulasmodszertani-csomag-tanits-meg-tanulni-kezikonyv-okostojasok-eszkozcsomag/

Polyecskó Dóra


ikonOlvasószoba

Egy jó ötlet évkezdéshez

Lassan itt a szeptember, szinte minden pedagógus elkezdte az új tanévre hangolódást. Cikkünkben megismerhet egy módszert, melyet érdemes még év elején bevetnie osztályaiban. Később nagy segítség le...

Tovább olvasom »

Motiválj okosan!

Te vagy az a tanár vagy tanító, aki sosem mulasztja el azt, hogy írjon pár kedves sort a gyerekek dolgozataira, vagy füzetébe? Még rajzolni is szoktál nekik valami kedveset? Tudod, hogy személyes b...

Tovább olvasom »

Osztályból közösség – az eredményes tanóra záloga

A gyerekek idejük nagy részét az iskolában töltik társaikkal, akikkel együtt tanulnak, dolgoznak, mozognak és a szüneteket is egy térben töltik. Így az, hogy milyen az osztályközösség, jól vagy ros...

Tovább olvasom »