Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Kérdések és válaszok a Mesterpedagógusok és Kutatótanárok minősítéséről

Írta: Neteducatio Dátum: 2016. augusztus 03.

Megjelent a 326-os kormányrendelet módosítása! A nyári pihenés alatt nem szívesen olvasná el a minősítés változásáról szóló rendeletet? Mi összeállítottunk az Ön számára egy kivonatot, cikk-sorozatot belőle! Első cikkünkben a Mesterpedagógusokra és a Kutatótanárokra vonatkozó módosításokat vesszük számba.

Mi az a Kutatótanári, vagy Mesterpedagógusi pályázat?

Ezek olyan pályázatok, amikben a pedagógus összefogja azokat a dokumentumokat, amik a fokozat megszerzéséhez szükségesek. Ebben bemutatja szakmai életútját, eredményeit, ismerteti a jövőbeli terveit, amik a fokozat eléréséhez szükségesek.

Mi szükséges a fokozatok eléréséhez?

  • a Kutató- vagy Mesterpályázat benyújtása és
  • a pályázat elbírálása

Mit tartalmaz a Kutató-, vagy Mesterpályázat?

  • a szakmai önéletrajzot,
  • a pedagógus pályázata és a bemutató portfóliója tekintetében, azok eredetiségéről szóló nyilatkozatot,
  • intézményvezető esetében a foglalkoztatási jogviszony fennállásáról szóló munkáltatói igazolást,
  • a szakmai életút bemutatását és elemzését,
  • a bemutató portfóliót,
  • a Mesterprogramot – kivéve az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzésben, a pedagógusok minősítő vizsgáján vagy minősítési eljárásában szakértőként részt vevő, szaktanácsadói vagy pedagógiai-szakmai szolgáltatási feladatot ellátó pedagógust -, vagy Kutatóprogramot, valamint
  • az együttműködési megállapodást

 

A Mesterprogram védésének menete

A pedagógus a védés során bemutatja a szakmai életútját, annak elemzését, portfólióját, Mesterprogramját, reflektál a minősítő bizottság kérdéseire.

A Kutatótanári pályázatot 3 fő bírálja el:

  • a Magyar Rektori Konferencia egyik tagja,
  • a Magyar Tudományos Akadémia egyik tagja, és
  • a Magyar Pedagógus Kar egyik delegáltja
  • (a miniszter delegáltja tanácskozási joggal vesz részt a bíráló bizottság ülésén)

Az eljárás menete:

  • értékelik a pedagógus publikációs tevékenységének színvonalát
  • szakmai szempontok alapján elbírálják a Kutatóprogramban foglaltakat

Mester-, és Kutatóprogram módosítása

  • a programot az intézményvezető engedélyével kétszer lehet módosítani: először nem kell indokolni a módosítás okát, második alkalommal akkor módosítható, ha előre látható oknál fogva a programban foglaltak megvalósítása akadályba ütközik.
  • első lépésben az OH-hoz kell benyújtani a kérelmet az akadály felmerülésétől számított 30 napon belül, feltűntetve a módosítás indokát
  • ehhez csatolni kell: a módosított programot, az eredetiségnyilatkozatot, az intézményvezető egyetértő szakmai nyilatkozatát, és a kérelem elfogadása esetén az együttműködési megállapítás módosításának a tervét
  • ezek után az OH 30 napon belül elfogadja a módosítást, vagy elutasítja azt.

 

A 326-os rendelet módosításairól még többet tudhat meg a következő cikkünkben!

Müller Andrea


ikonOlvasószoba

A pedagógus szakképzettséggel rendelkező nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők minősítése

Megjelent a 326-os kormányrendelet módosítása! A nyári pihenés alatt nem szívesen olvasná el a minősítés változásáról szóló rendeletet? Mi összeállítottunk az Ön számára egy kivonatot, cikk-sorozat...

Tovább olvasom »

A minősítés menetének néhány fontos fogalma az új 326-os rendelet alapján

Megjelent a 326-os kormányrendelet módosítása! A nyári pihenés alatt nem szívesen olvasná el a minősítés változásáról szóló rendeletet? Mi összeállítottunk az Ön számára egy kivonatot, cikk-sorozat...

Tovább olvasom »

Hasznos fogalmak a Mesterpedagógusi és a Kutatótanári átsoroláshoz a 326-os rendelet alapján

Megjelent a 326-os kormányrendelet módosítása! A nyári pihenés alatt nem szívesen olvasná el a minősítés változásáról szóló rendeletet? Mi összeállítottunk az Ön számára egy kivonatot, cikk-sorozat...

Tovább olvasom »