Intézményi feladatok az önértékelés változó rendszerében
Az önértékelés változása újabb intézményi feladatokat hordoz magában, íme egy kis segítség:
- Intézményi önértékelési terv: át kell terveznünk 5 évre kettő helyett
- A 2015/2016. nevelési év/tanév önértékelési tervében szereplő pedagógusok számát 30 %-kal csökkenteni kell, hiszen nem kettő, hanem öt év áll a rendelkezésünkre az önértékelések elvégzésére. FONTOS: a 2015-ben és 2016-ban sikeresen minősített illetve minősítésre kerülő kollégákat ki kell venni belőle, velük a következőképpen tervezzünk: 2018/2019. nevelési év/tanév 2015-ben minősítettek, 2019/2020. nevelési év/tanév 2016-ban minősítettek.
- A 2015-ben és 2016-ban tanfelügyelt pedagógusok által elkészítendő önfejlesztési terveket öt évre kell elkészíteni illetve aktualizálni.
- Az önértékelési szabályzatban felül kell bírálni a következő területeket:
- a munkatársi értékelők száma és kiválasztásának szabályai: már akár egy-egy kolléga részvétele is elegendő
- az interjúkérdések felvételének módja: óra/foglalkozáslátogatás megbeszélése keretében is sor kerülhet az interjúra
- kérdőívezés technikai szabályai tekintetében: csökkenthető a kérdések száma, illetve az intézménynek lehetősége van saját rendszert kidolgozni a kérdőívezés lebonyolítására, nem kötelező az OH által javasolt
- Az önértékelés alá eső pedagógusról kitölthető szülői és –a középfokú nevelési-oktatási intézményben –tanulói kérdőívek alkalmazásának kérdésében konzultációt kell lefolytatnia szülői szervezettel és a diákönkormányzattal.
A módosult önértékelési kézikönyvet itt találja: http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/kiadvanyok/onertekeles_szerkesztoi_eloszo.pdf
FIGYELEM: Módosultak az önértékelési kézikönyvek mellékleteként szereplő kérdőívek mintadokumentumai, ezek egyszerűsítésére, kérdéseik számszerű csökkentésére került sor.
A cikket Kozák András Az ágazati szabályozás és a közpolitikai események által eredményezett változások a köznevelés terén című előadása alapján állítottuk össze.