Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Hogyan legyen 21. századi magyartanár?

Írta: Neteducatio Dátum: 2016. május 30.

Megjelent a Neteducatio új szakmai kiadványa, amivel ezúttal a magyartanárok munkáját segítjük. Ötletek, játékok és igazi 21. századi módszerek!

Manapság, amikor már az igazi Z generációs gyerekek ülnek az iskolapadokban, nem mindig könnyű és egyszerű feladat motiválni a diákokat. Fontos, hogy tudják, és értsék azt, hogy mit miért tanulnak, és olyan módszereket válasszon pedagógusként, ami gyakorlatorientált, aktív részvételt kíván a diákoktól.

Szerzőnk saját tapasztalatai miatt döntött úgy, hogy a hagyományos, poroszos módszerek helyett vált, és úgy tanítja a magyart, hogy mind ő, mind a gyerekek élvezzék, könnyen boldoguljanak vele. Személyes élményét – ami könyv feladatainak használatára és továbbfejlesztésére sarkallta – a kiadvány bevezetőjében is megosztja az olvasókkal:

„Kezdő tanárként egy alternatív módszerekkel dolgozó iskolában kezdtem pályafutásomat. Felső tagozatos magyartanárként gondoltam kipuhatolózom, hogyan is állnak a gyerekek a magyar oktatásához. Első feladatként készíteniük kellett egy – a magyart, mint tantárgyat – népszerűsítő plakátot. Ezen a ponton a gyakorlott kollégák arcán nem véletlenül jelenhet meg az az aprócska mosoly – igen, én is tudtam, mi lesz a vége. Természetesen a gyerekek egy cseppet sem lelkesedtek a magyarért: unalmas; nem értik a regényeket, amik amúgy is túl hosszúak és nem elég eseménydúsak; a nyelvtannak semmi értelme, hiszen minek tanulnánk egy nyelvet, amit már tudunk; a verselemzés egyenesen badarságok belemagyarázása egy szövegbe. Ilyen, és ehhez hasonló véleményekbe ütköztem – ahogyan szerintem jó páran a szakmában.

Ekkor elhatároztam, hogy ezt megváltoztatom. És sikerült. Másfél év múlva ez lett az az osztály, ahol a legmenőbb dolog a mondatelemzés lett. Bizony, hihetetlenül hangzik, hogy vannak olyan kamaszok, akik délután önszántukból maradnak tovább az iskolában mondatot elemezni, akik azt kérik, minden óra elején legalább egy mondatelemzős játék legyen, hogy azzal „melegítsünk be”, akik az év végi jegyjavító lehetőségek közül a mondatelemzést választották.

Hogyan lett kedvenc ez az elvont, komplex gondolkodást, rendszerlátást és komoly logikai összefüggések meglátását igénylő nyelvtani anyag? Hogyan lett népszerű és egyben az egyik leginkább energetizáló óra a magyar óra? Erről szól ez a kiadvány: azokról módszertani lehetőségekről, játékokról, amik eljuttatták ezt az osztályt idáig, és engem, mint pedagógust a sikerélményig.”

A kiadványról többet itt tudhat meg: A 21. századi magyartanár- avagy, hogyan tartson kreatív-produktív magyar órát! 

 

 


ikonOlvasószoba

Pillants be A 21. századi magyartanár módszerei című új kiadványunkba!

Mitől rendhagyó és igazán 21. századi legújabb – magyartanároknak szóló – kiadványunk? Íme, egy kis ízelítő, hogy kedvet kapj hozzá!

Tovább olvasom »

Minősítés – Az első lépések – a Gyakornok

A Minősítés – Az első lépések sorozatunkban cikkenként más-más besorolású pedagógusoknak segítünk abban, hogy a 8 kompetenciának hogyan kell megjelennie a portfólió-készítés és a vizsga során.

Tovább olvasom »

Újítsa meg módszertanát velünk!

Itt a tavasz, a megújulás időszaka. Frissítse fel módszertani repertoárját velünk! 

Tovább olvasom »