Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Digitális kalandok 9. – Tanulás digitális történeteken keresztül II.

Írta: Neteducatio Dátum: 2018. június 12.

Korábbi írásomban már szót ejtettem a digitális történetmesélésről, és arról, hogy miként születhetnek egyszerű, digitális forgatókönyvek. Most azt szeretném megmutatni, hogy ezek miként tudnak életre kelni.

 

A MovieMaker után

A Windows 10-ben már nem tudjuk használni a jól ismert videós programot, viszont utódját megtaláljuk a Fényképek alkalmazás alatt. Itt a mappába rendezett képeinkhez tudunk zenét, hangot, animációs sémákat adni néhány kattintással

1

StopMotion

A Stop Motion Animator egy Chrome alkalmazás, mellyel a letöltése után úgy készíthetünk kisfilmeket, hogy a felvett mozgóképet tetszőlegesen megállíthatjuk, felgyorsíthatjuk, lelassíthatjuk, hangot adhatunk hozzá, vagy képkockákat fűzhetünk össze. Bármilyen története életre kelthetünk, például Lego figurákkal.

 

Az Office Mix

Az Office Mix is állandó elemként jelenik meg a PowerPointban, már külön alkalmazás telepítése nélkül. A létrehozott diákat elegendő ellátnunk zenével és szöveggel, ppt formátum helyett mp4-ben kell menteni, és máris kész is a kisfilmünk. A korábbi Office Mix oldal helyett pedig a https://stream.microsoft.com -on keresztül tudjuk megosztani a videóinkat.

Izgalmas animációs szoftvert találhatunk a következő oldalon is, ahonnan a következő tanév projektjeihez válogathatunk kedvünkre. IDE KATTINTVA

 

Antalné Miss Lilla


ikonOlvasószoba

Digitális kalandok 8. – Tanulás digitális történeteken keresztül I.

A digitális történetmesélés (angolul: digital storytelling, rövidítve DST) egy olyan innovatív, tanulástámogató módszer, amely az egyénre, az egyéni történetekre fordítja a figyelmet.

Tovább olvasom »

Digitális kalandok 7. – Fókuszban a netbiztonság

Az internetes biztonság központi kérdéssé vált, hiszen egyre többen és egyre korábban kerülnek kapcsolatba az internet világával. (vö. https://elearninginfographics.com/kid-tech-according-to-apple-...

Tovább olvasom »

Digitális kalandok 6. – Programozás és robotika az informatikaórákon túl

A 21. század nyelve a programozás. Ezt már sokan és sok helyen leírták. De mit tud tenni egy nem informatikatanár azért, hogy  a diákok jártasságot szerezzenek ebben?

Tovább olvasom »