„Arra taníts, hogy önálló lehessek, hogy büszke lehessek magamra! Hogy elgondolkozzam rajta, hogy képessé váljak rá, hogy eldönthessem, hogy véghezvigyem. Én magam! Mert ez az út vezet el a gyermeki lét végső céljához, a boldog felnőttséghez.” Maria Montessori
1.A pedagógus megfigyel, szemmel tart, segít, de nem nyomja el a gyermeket.
2.A gyermek egészséges fejlődéséhez elengedhetetlen a család és a pedagógus együttműködése.
3.A gyermek környezete legyen kényelmes, esztétikus, igazodjon méretéhez, testi sajátosságaihoz.
4.A függetlenségre nevelés fontos: amit már meg tudni csinálni, azt hagyjuk, hogy megcsinálja.
5.A gyermek nagyon fogékony a korai életszakaszban: ezt kihasználva mutassuk be neki a természet szépségeit, védelmének fontosságát.
6.A mozgás legyen része a mindennapi életnek.
+1 A gyermek egész személyiségének kibontakoztatása a nevelés elsődleges célja.
Felhasznált irodalom:
Tóthné Kővári Csilla – A gyermek felfedezése
Montessori, Maria (1995): A gyermek felfedezése. In: La Scoperta del Bambino, 1991. évi 10., német kiadás. Budapest, Herder Kiadó
Borító kép, cikkbeli kép forrása: http://www.engageyourworld.org/event/montessori-education-week/