Az előző részekben, az előkészítő munkák mellett, olyan elemeket érintettem, amelyeket felhasználhatunk offline és online tanórán is (gamification, kerettörténet). A következő bejegyzésekben azonban konkrét programokat, és azok lehetséges alkalmazását mutatom be.
Az együttműködés fejlesztésének céljából szívesen használom az olyan felületeket, ahol többen is dolgozhatnak egyszerre. A digitális táblák lehetőséget adnak arra, hogy az ötleteket, szavazatokat vagy az elkészült produktumokat összegyűjtsük a segítségükkel. Az egyik kedvencem a http://www.tricider.com/ weboldal. Nem egészen digitális tábla, de arra is használható.
Regisztráció után a felület „fogja a kezünket” és megmutatja, hogy milyen lépésekkel készíthetjük el saját kérdésünket, saját „területünket”.
1.Kattintsunk a + Create new tricision menüpontra, és adjunk címet az adott feladatnak. A cím alá leírást is készíthetünk arról, hogy milyen témához kapcsolódunk éppen, vagy azt, hogy mit várunk az ezen felületen dolgozóktól.
2. Add idea paranccsal létrehozhatjuk saját ötletünket. Címet, leírást, fényképet kapcsolhatunk hozzá nevünk feltüntetésével.
- Hívjuk meg a résztvevőket! Több csatornán is megtehetjük ezt:
Linket is generálhatunk hozzá, amely a legjobb módszer akkor, ha tanórán alkalmazzuk, és nem akarunk közösségi oldalakat használni. Beágyazható kódot is kapunk hozzá, amely lehetővé teszi honlapokra, blogokra való beillesztését.
4. Statisztikai adatokat is összegyűjt az oldal számunkra, megmutatja, hogy hány szavazat, hozzászólás érkezett az adott bejegyzésre, ez az információ le is tölthető.
Az előző tanévben, a Digitális Témahéten arra használtuk ezt a felületet, hogy a projektet végrehajtó osztály digitális megoldásait elérhetővé tegyük a felső tagozat tanulói számára, hogy szavazni és véleményezni tudják a munkákat. A like-jellel történő szavazatleadás játékos formát adott, a szöveges hozzászólás pedig érvek és ellenérvek felsorakoztatását tette lehetővé, amellyel kialakítható és gyakorolható a vitakészség, álláspontunk megvédése. Versenyhelyzetet teremtettünk és annak a lehetőségét biztosítottuk, hogy a diákok megtanulják, hogyan kell megfelelő módon véleményt alkotni a másik munkájáról.
Ezzel a felülettel könnyen bevonhatunk bárkit egy-egy digitális projekt értékelésébe, akár szülőket, akár más külső partnereket. A diákok által megoldott feladatokból, munkákból pedig még „kiállítást” is rendezhetünk, ahol biztosíthatjuk a vendégek számára az azonnali visszacsatolás lehetőségét.
Bognár Amália
Kezdd az évet Te is digitális forradalommal, töltsd le az intelligens tanári asszisztenst!
Androidra: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.neteducatio.plant
iOS-re: https://itunes.apple.com/us/app/plan-t/id1268999762?l=hu&ls=1&mt=8