Mindenki nyer, ha mersz!
Tapasztalt pedagógusként a digitális kultúra magyarórákon történő alkalmazására vállalkozik Richter Csabi, alias Paidagogos Power az első könyvében. Teszi ezt úgy, hogy intuitív és tanult módszertanosként tiszteletben tartja a felhalmozott kulturális javak hagyományhű öröklődésének fontosságát. Tisztában van vele, hogy a klasszikus kultúra átadása csak akkor működik, ha a gyerekek felismerik, hogy a réginek is lehet köze az ő modern világukhoz.
Ehhez az IKT-eszközök által kínált lehetőségeket hívja segítségül. Hol a tanári közlés mozgalmasabbá tételére alkalmaz ingergazdag digitális platformokat (Canva, Kahoot, TikTok, Wattpad, Wordwall, stb.), hol pedig a konstruktív pedagógia jegyében készteti együttalkotásra a diákokat a népszerű videómegosztók segítségével.
Az alaposan dokumentált könyv nagy erénye, hogy saját gyártású, kipróbált tananyagon nyugvó élményt közvetít. Célja, hogy a fiatalok által jól ismert digitális eszközök jelenvalóvá, hozzájuk szólóvá tegyék az irodalmi műveket. A kulcsszó pedig a nagybetűs JÁTÉK; annak el- és felismer(tet)ése, hogy a magyartanárnak is érdemes változtatnia a módszerein, ha valódi párbeszédet szeretne folytatni a tanulóival.
Richter Csabi gyakorló magyar-történelem szakos tanár, a Paidagogos Power digitális élménypedagógiai megoldásokkal foglalkozó Facebook-oldal írója és szerkesztője.
Bruttó:
4 990 Ft
Részletes információ
Richter Csabi könyve megjelent!
Magyartanítás TikTokkal? Magyartanítás videókkal? Magyaróra rapszövegekkel?
Miért ne?!
Legyen menő az irodalom! Legyen szerethető a nyelvtan!
Alfa-generáció az iskolapadban
A magyar nyelv és irodalom oktatása megérett a módszertani szempontú újratervezésre. Ennek ellenére – vagy éppen emiatt a mindennapi pedagógiai praxisomban kiemelt jelentőséget tulajdonítok a digitális képességek fejlesztésének, sokszor tantárgyközi eszközök segítségével, a játékosított élménypedagógia jegyében.
Magyartanárként szüntelenül azon dilemmázok, hogy milyen on- és offline eszközökkel lehet hidat építeni a klasszikus szövegek és a modern gyerekek között tátongó szakadék fölé, miként lehetne megízleltetni velük – lehetőleg észrevétlenül – a művészeti igénnyel előállított régi és kortárs szépirodalmi szövegek befogadása során képződő esztétikumot. Szerintem ugyanis a magyar nyelv és az irodalom legalább olyan jól gamifikálható tantárgyak, mint a történelem.
A kötetben a nálam már bevált, lényegében „levizsgázott” kreatív ötleteimből szeretnék segítő szándékkal szemezgetni, valamint példát mutatni arra, hogy minimális digitális affinitással és maximális szakmai elhivatottsággal látványos sikereket lehet elérni a magyartanításban is!
Richter Csabi, gyakorló magyar-történelem szakos tanár, a Paidagogos Power digitális élménypedagógiai megoldásokkal foglalkozó Facebook-oldal írója és szerkesztője.
Bruttó:
4 990 Ft