Háromgyerekes apukaként és tanítóként azzal szembesültem, hogy a digitális oktatásra, ezen belül a programozásra és a robotikára igen kevés figyelmet fordítanak az oktatásban. Nincsenek meg az ehhez szükséges eszközök és feltételek.
szerző: Ferencz Csaba
Ezért itthon közel három év robotépítési tapasztalatából erőt merítve úgy döntöttem, hogy könyvet írok a digitális írástudás és a mikrokontrollerek összekapcsolásáról, amit a XXI. század elvárt és szükséges készségrendszerének tartok.
A kreativitás fejlesztésének egyik legjobb módja a kódolás és a körülöttünk lévő fizikai világ irányítása a különböző programok segítségével. E képességek lehetővé teszik, hogy a gyerekek új típusú problémákkal és szituációkkal ismerkedjenek meg, melyekre önállóan kell megoldást találniuk. Ezek lehetnek: játékok, animációk, szimuláció, egyszerűbb és bonyolultabb robotok. Eközben nagyon sok minden megtanulhatnak, nemcsak a programozásról, hanem a fizikáról, az elektromosságról, az anyagok alakíthatóságáról és az újrahasznosításról.
Az ARDUINO mikrokontroller, a hozzá tartozó KIT-ek és az mBlock szociálisattitűd-fejlesztő, autodidakta tanulásra és projektmunkára ösztönző, kreatív gondolkodást segítő lehetőség, egyben szenvedély, játék, önkifejezés, élményszerzés és a XXI. század digitális írásmódja.