Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Pop up – IKT eszközök a tanteremben (is) – 3 ötlet egy helyen

Írta: Neteducatio Dátum: 2021. május 10.

IKT eszközök a tanteremben (is) –  3 ötlet egy helyen

 

   Szerző: Jelenfiné Balázs Margit

Óráimon nagyon sokat használom a IKT eszközöket, most hármat szeretnék bemutatni röviden. Azt is szoktam mondani, hogy 3 az egyben. Mert együtt is de külön-külön is működnek, remekül használhatók. Ezek az eszközök hagyományos tanítás során és online oktatás alatt is használhatók.

Amikor elkezdtem a digitális eszközöket használni rögtön egy problémába ütköztem, hogy osztom meg a tanulóimmal a linkeket. Akkor még nem voltak digitális osztálytermek. Ma már könnyebb megosztani a linkeket a tanulókkal, hisz szinte mindenki használ valamilyen digitális osztálytermet, de a tantermekbe visszatérve, ez nem is olyan magától értetődő, hogy miként érik el a megszokott felültet.

 

Ha azt szeretném, hogy a tanulók minél gyorsabban eljussanak a linkhez akkor a tanulást segítő blogomat vetem be. Azt gondolom, hogy ez a leggyorsabb lehetőség a linkek továbbításához. Nem mondhatja a tanuló, hogy elfelejtettem a jelszómat, nem enged be (ez akkor van, ha rosszul írja be jelszót, vagy a felhasználónevet). Elég csak a, blogom nevét mondani, sőt 7-8 osztályba, ha azt mondom, hogy a blogomon van már tudják mit írjanak a keresőbe. Mindenkinek ajánlom a tanulást segítő blogok használatát. Ha a tanulóinkat rászoktatjuk, akkor még önállóan is kereshetnek rajta gyakorló feladatokat.

 

 

A másik eszköz, amit nagyon szeretek használni az az interaktív kép. Erre a képre több linket is betehetek, így egy felületet, egy linket kell a tanulóknak megnyitni és minden információ, utasítás elolvasható, videó megnézhető, feladat megoldható. A kisebbeknek a számokkal mutatom, hogy milyen sorrendbe oldják meg a feladatokat. A nagyobbaknál már az ikonokat használom. Differenciálásra is remekül alkalmazható, több-kevesebb feladatot szoktam feltenni és színekkel jelölöm kinek melyik feladatot kell megoldani. Ez külön is használható a digitális osztályterembe vagy bármilyen platformra feltehető a linkje. Így csak egy linket kell eljuttatni a tanulóhoz. Én a thinglink.com alkalmazást használom. Nagyon könnyű a felületet kezelni!

 

 

A harmadik eszköz az a flippity lakat kinyitós játéka. Több dolog miatt szeretem. A lakat csak akkor nyílik ki, ha a tanuló a helyes megoldást írja be. Ezzel a pontos munkavégzésre ösztönzöm őket. Sajnos vannak olyan tanulók, akik csak úgy írogatnak eredményeket, nem érdekli őket, hogy jó vagy nem. De itt csak akkor tud tovább lépni, ha helyesen válaszol.

Persze az is előfordul, hogy valaki megunja a próbálgatást, mert sokszor ír be helytelen eredményt és feladja. Természetesen ezen tanulók dolgozatai is rosszul szoktak sikerülni. Ezzel a módszerrel a kitartásukat is lehet erősíteni.

Előnye, hogy megkapom emailbe a megoldásokat, és azt is, hogy mennyi ideig próbálkozott a tanuló a lakatot kinyitásával.  Nagyon sokszor használom differenciálásra is. A tanuló maga döntheti el, hogy melyik feladatsort oldja meg. Aki gyorsabban halad az bele kezdhet a másik feladat sorba is. A lakatokhoz rendelhetünk szöveges feladatot, tankockás feladatot, rajzos feladatot. Sőt segítséget is tehetünk be.

 

Remélem tudtam segíteni azoknak, akik még keresgélnek az IKT eszközök között.

 

 


ikonOlvasószoba

Pop Up School- Vigyél egy ötletet magaddal! 1. Kalandra fel!

Kincskeresés történelem órákon, QR-kódok segítségével Kalandra fel, szoktam mondani tanulóimnak, mikor történelemóra elején kincskeresésre szólítom fel őket. Szerző: Krizsán Pál

Tovább olvasom »

Óvoda a korona idején (és azon túl is) – Online platformok

Nemcsak karantén idejére Online platformok a teljesség igénye nélkül óvodapedagógusoknak és szülőknek

Tovább olvasom »

Pedagógusok elismerésének hete

Mindannyian tudjuk, hogy az elmúlt egy év senkinek sem volt könnyű. Az élet minden területén újabbés újabb kihívásokkal kerültünk szembe, és egy-egy akadályt leküzdve újabbakkal kellett felvennünk ...

Tovább olvasom »