Tanárként sokan nap mint nap küszködünk diákjaink motiválatlanságával, óráink sikertelenségével. Vajon ez belőlünk fakad? Vagy valóban olyan más ez a generáció, mint a korábbiak? És mégis mit tehetünk, hogy ez megváltozzon?
Sok pedagógus népbetegségnek tartja a mai fiatalok körében az apátiát, motiválatlanságot és a teljes telefonfüggőséget. Számos tanulmány jelent meg arról, hogy a Z generáció és a leendő alfák – a digitális bennszülöttek – miben mások, mint a korábbi generációk. Gyorsabb ritmusban élnek, kevesebb ideig tudnak (és akarnak) fókuszálni egy adott dologra és valóban imádják, ha nyomkodhatják a telefonjukat. Szükségük van egyszerre több érzékszervet megmozgató ingerre, színes-szagos, mozgó-zenélő háttéranyagokat és feladatokat várnak és remélnek tanáraiktól. Sokak szerint, ha a Z generációt ugyanúgy oktatjuk, ahogyan eddig tettük, az nagy veszélyt rejt magában. A tantárgyak, tananyagok, tankönyvek, pedagógiai módszerek, az oktatás formái nincsenek az új igényekre szabva.
Számos egyszerű tanácsot kaptunk már a téma szakértőitől, hogy mit is tehetünk, hogy sikerüljön tanulásra, lelkesedésre, együttműködésre bírnunk „kis bennszülötteinket”. A legfontosabb az élmény- és tanulóközpontú tanulás, a pozitív hozzáállás a diákhoz, a demokratikus légkör, a pedagógiai reflektivitás, az esélyegyenlőség megvalósítására való törekvés, a humorérzék, valamint a rugalmasság.
A gyorsabbá vált gondolkodás miatt a rövidebb háttéranyagok, a tanórai munkaformák gyakori változtatása, kézzel fogható, gyakorlati példák alkalmazása, többszöri, gyors visszajelzés, a vélemények megosztásának lehetősége és vitafórum hozzájárulnak az információk könnyebb és hatékonyabb befogadásához.
Emellett nem számít újnak a tény, hogy gondolkodásukban domináns a vizualitás, ezért a látványos képi elemekkel kiegészített, interaktív, (szerep)játékos előadások sokkal jobban mobilizálják őket.
Ez mind szép és jó. De hogyan tehetünk ennek eleget a hétköznapokban minden egyes tanóránkon?
A Neteducatio bemutatja legújabb 30 órás akkreditált képzését Az iskolai motiváció elmélete és gyakorlata – továbbképzés tanítók és tanárok számára címmel, melynek legfőbb célja hogy segítse a pedagógusok munkáját, hogy ne saját kudarcuknak éljék meg tanulói motiválatlanságát és igyekszik irányt mutatni, hogy milyen eszközökkel tehetik a Z generációt motivált(abb)á és hogyan élvezhetik saját munkájukat is sokkal jobban.
Vásárolja meg képzésünket és fedezze fel újra tanítás szépségeit: http://neteducatio.hu/kepzes/az-iskolai-motivacio-elmelete-es-gyakorlata-tovabbkepzes-tanitok-es-tanarok-szamara-30-ora-30-kredit/