Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Hogyan nyerjen időt a mindennapokban?

Írta: Neteducatio Dátum: 2016. szeptember 01.

Ne hagyja, hogy a fejére nőjenek a tervezési feladatok, és összecsapjanak a feje felett a hullámok! Egy kis leleményességgel és csapatmunkával órákat spórolhat magának, és a kollégáinak is! Olvassa el az alábbi pár tippet, hogy miként teheti meg ezt!

  1. Üzenő-fal

Készítsen a kollégáival egy mágnes-, vagy parafatáblát – a legcélszerűbb ezt a kávéfőző közelébe tenni. Mindenki szánjon arra pár percet, hogy az elmúlt napok legjobb ötletét megossza a többiekkel. Írják fel egy papírra, és rakják fel erre a táblára. Így amikor a következő napra készülnek, vagy mielőtt hazamenne, olvassa el az új ötleteket, és bátran merítsen belőlük ihletet!

  1. Az értekezlet

A sokszor unalmas értekezleteket félidőben fel lehet azzal dobni, hogy – minden alkalommal valaki más – meglepi a csapatot valamilyen jó gyakorlattal, játékkal. Ezt nem csak elmeséli a társainak, hanem meg is csináltatja velük a „feladatot”, el is játsszák a játékot. Ezzel új erőre is kapnak az értekezlet közben, és minden alkalommal tanulnak valami új játékot, ötletet egymástól.

  1. Újrahasznosításimg-article-36-fall-crafts-for-kids

A legtöbb eszköz, amit munkája során használ, újrahasznosítható, vagyis sok különböző játékra felhasználható, és a nagy része könnyen elérhető, nem is kell hozzá kézműveskednie otthon. A mezei virágokat, vagy faleveleket nem csak préseléshez tudja használni, hanem használhatja a játék előtti csoportalakításhoz úgy, hogy az egy csoportba tartozók mind ugyanolyat kapnak, de meg is fordíthatja: egy csoportnak úgy kell összeállnia, hogy csak eltérő típusú levelek legyenek benne. Egyforma méretű papírlapokra felragasztva a leveleket (mindegyik fajtából 2 legyen), és lefordítva őket, izgalmas memóriajáték lesz belőlük. A Mi lenne, ha… játék remek kelléke, a vele való játék kezdőmondata pedig a következő: „Ha falevél lennék az őszi szélben, akkor…(valahova) repülnék, mert…”.

  1. Ossza meg a feladatot!

Ki mondta, hogy egyedül a pedagógus feladata és felelősség azt eldönteni, hogy miről szóljon a következő hét. Vonja be jobban a gyerekeket a tervezésbe, és meg fogja látni, hogy mekkora terhet vesznek le a válláról. Adjanak ötletet, hogy milyen témával szeretnének foglalkozni a következő alkalommal, és engedje, hogy játékokat, feladatokat találjanak ki ehhez. A gyerekek nap mint nap látják, hogy Ön milyen feladatokat készít nekik, így ők is könnyedén össze tudják ezeket rakni, Önnek már csak finomítani kell rajtuk.

  1. Feladatküldés

Ha végképp nem volt ideje készülni, és nincs ötlete, hogy mit csináljanak, akkor se aggódjon! A gyerekeknek mindig akad valami jó ötletük, amivel beindítják az Ön fantáziáját. Alkossanak párokat, és a párok közösen találjanak ki feladatot a többi párnak. Alkossák meg a hozzájuk szükséges eszközöket, szabályokat, és végül az Ön vezényletével csinálják meg őket. Az is egy tanulási folyamat része, hogy a  gyerekek megtanulnak szabályokat alkotni, rákérdezni dolgokra, és mi sem tanítaná meg ezt nekik jobban, mint az, ha ők adhatnak feladatot társaiknak!

Jó munkát kívánunk az új tanévre!

Müller Andrea