Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

10 mondat, amit soha ne mondj egy pedagógusnak – A 7.-nél biztosan bólogatsz majd!

Írta: Neteducatio Dátum: 2024. december 09.

Pedagógusnak lenni nem csak hivatás, hanem művészet – és néha bizony emberfeletti türelem kell hozzá. Vannak mondatok, amelyek hallatán minden tanár szeme megrebben, vagy épp csak egy erős kávé segít továbblépni. Ha pedagógus vagy, ez a lista biztosan ismerős lesz – a 7. pontnál garantáltan bólogatni fogsz!


1. „Milyen jó neked, hogy csak délig dolgozol!”

Igen az osztályban.… utána pedig dolgozatjavítás, szülői értekezlet, óratervezés, és még sorolhatnánk. A 24 órás pedagógus üzemmód valahogy kimarad a számításból.

2. „De hát nyáron 3 hónapig nem dolgoztok, igaz?”

Persze, mert a továbbképzések, tanévzáró adminisztrációk és az új tanévre való felkészülés „hobbinak” számítanak…

3. „Biztos azért lettél tanár, mert nem volt más ötleted.”

Valójában egy pedagógus rengeteg ötlettel rendelkezik – naponta több tucat megoldást kell találnia a legkülönfélébb helyzetekre. Ez a kreativitás csúcsa!

4. „Ó, nekem is menne, csak nincs hozzá türelmem.”

Pontosan! Ez az aprócska „türelem” különbözteti meg a pedagógust bárki mástól.

5. „Miért nem tudod fegyelmezni ezeket a gyerekeket?”

Mert a pedagógia nem varázslat, a gyerek pedig nem gép. Ráadásul gyermekpszichológust, szociális munkást és animátort is játszani egy nap alatt nem mindig könnyű.

6. „Én sosem lettem volna képes ennyi pénzért ezt csinálni.”

Pedagógusoknál a hivatástudat az, ami a munkát értékessé teszi – de azért jó lenne, ha a számlák is ezt a tudatosságot tükröznék…

7. „Mit panaszkodsz? A te munkád nem is stresszes, egész nap gyerekek között lehetsz, játszhatsz.”

Na, ez az a mondat, amitől egy pedagógus szeme garantáltan megugrik. Gondolj csak bele: egyszerre 25+ gyerek, egy rakás feladat, határidők, elvárások, és a kreativitás nonstop pörgetése.

8. „Minden gyerek csak annyit tud, amennyit te megtanítasz neki.”

A pedagógia nem matekegyenlet. Minden gyerek más háttérrel, képességekkel és motivációval érkezik az iskolába – a tanár irányít, de csodákat nem tehet.

9. „Hát ezt én is meg tudom tanítani a gyereknek otthon.”

Ha így van, akkor miért is jött be a kisgyerek az iskolába? Ja, mert egy szakember azért mégis jobban csinálja?

10. „Egyszerű munkád van: csak beszélsz és beszélsz.”

Ha csak ennyi lenne, akkor a pedagógusok nem lennének pszichológusok, konfliktuskezelők, motivátorok és példaképek is egy személyben.

 

Diszlexia, diszkalkulia és egyéb specifikus tanulási zavarok az iskolában

IKT start az iskolában – bevezetés a mesterséges intelligencia és a digitális oktatási eszközök használatába


ikonOlvasószoba

Mi fán terem az erdőpedagógia?

Az erdőpedagógus egy különleges szakember, aki az erdész és a pedagógus szerepét ötvözi, és mindkét területből merít a munkája során. Az erdőpedagógus alapos biológiai tudással rendelkezik, de nem ...

Tovább olvasom »

Tudod, mi a szexting? Mit művelnek a gyerekek a neten?

Tudod, mi a szexting? Mit művelnek a gyerekek a neten? Fegyverneki Gergő írása szülőknek és pedagógusoknak   Ha pedagógusként vagy szülőként ezt néha nehezen is értjük, a gyerekek bizony akkor is k...

Tovább olvasom »

Mi a különbség a BTMN és az SNI között?

A BTMN és az SNI egyes kategóriáinak megkülönböztetése még a sokat látott pedagógusok számára sem mindig egyszerű kérdés. De mit is jelentenek a rövidítések pontosan?

Tovább olvasom »