Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Rendhagyó interjú Prievara Tiborral

Írta: Neteducatio Dátum: 2016. február 03.

Játékosítás? IKT? TanárBlog? KórházSuli? Mi az első, ami eszébe jut ezeket látva? Nekünk Prievara Tibor, A 21. századi tanár című sikerkönyv szerzője, aki mesélt nekünk tanulásról-tanításról, bakancslistáról, időutazásról és a menzás levesről.
PedagógusPercek (PP): Mikor és hogyan döntötte el, hogy a tanári pályát választja?

Prievara Tibor (PT): Véletlenül, és az egyetem vége felé. Nem tudtam, mi lehetnék, és az Eötvös Collegiumnak volt kapcsolata az Eötvös József Gimnáziummal. Egyszer be lehetett menni, hospitáltunk pár órát, aztán aki azt választotta, kipróbálhatta a tanítást is. Ez nekem azért volt újdonság, mert a középiskolát nem itthon végeztem, ezért semmilyen előzetes tapasztalatom nem volt egy magyar gimnázium életéről, az ott tanuló diákokról, problémákról. Mondhatni fejest ugrottam… és tetszett.

PP: Melyik történelmi korszakban lenne legszívesebben diák? Miért?

PT: A következőben. Mondjuk 30 év múlva. Hátha addigra megoldódik minden probléma az oktatásügyben. Mindenki látja, hogy képesek vagyunk hatékonyan felkészíteni a diákokat az előttük álló évtizedek kihívásaira, mindenki boldogan és hatékonyan használ IKT eszközöket (sőt, már nem is kérdés), örömmel zajlik a tudásmegosztás, buzognak az ilyen jellegű fórumok. Rendeződött a pedagógusok bérhelyzete, így az oktatás minősége is javul. Ilyen világot képzelek el.

PP: Mi az, amit nap, mint nap a diákjaitól tanul?

PT: Elsősorban magamról és a szakmai teljesítményemről nagyon sok mindent. Azonnal és kíméletlenül, vagy határtalan lelkesedéssel jeleznek vissza egy órán belül is akár többször. Remek adatbánya az önreflexióhoz.

PP: Ha választhatna egy országot, hol tanítana szívesen? Miért?

PT: Nem tudom, kevés országban jártam, vagy ismerem annyira az oktatási rendszert, hogy azt mondhassam, hogy ’na ott biztosan szívesen tanítanék’. Az igazság az, hogy nekem jó itthon tanítani.
De mondjuk egy finn iskolában szívesen eltöltenék egy évet, hogy utánajárjak a csodának.

PP: Említsen három dolgot a bakancslistájáról, amit megosztana olvasóinkkal!

PT: Megnézni egy BL döntőt, ahol az Arsenal játszik (és lehetőleg győz), olyan e-learning eszközt készíteni, amellyel szinte teljesen automatizáltan lehetne fejlesztő értékelést adni, valamint egy dél-kelet ázsiai utazás.

PP: Ha saját munkásságára gondol, mit használna a pedagógus szó helyett?

PT: Dementor.

PP: Villámkérdések: Válasszon egyet!

Menzás leves vagy finomfőzelék?

– Játék a szünetben a gyerekekkel vagy kávé a tanáriban?

Is-is. Mert kávézni gyakrabban szeretnek velem a kollégák, mint játszani a szünetben a gyerekek. Ez az ő idejük.

– Osztálykirándulás: túra a hegyekben vagy múzeum?

– Utolsó tanítási nap: fagyi a parkban a gyerekekkel vagy angol óra a teremben?

Kíváncsi arra, hogyan valósítja meg a Tanárblog szerzője egyéni oktatási módszereit a tanteremben? Legújabb sikerkönyvében sok más mellett erre a kérdésre is választ talál. http://neteducatio.hu/uzlet/meseparnas-mesecsoda/


ikonOlvasószoba

Megjelent Prievara Tibor új könyve a Neteducatio gondozásában!

A külföldön nagy népszerűségnek örvendő és eredményesen alkalmazott tanulásszervezési módszer hazai adaptációjának kézikönyve nemrégiben került a polcokra, Prievara Tibor tollából.

Tovább olvasom »

Játékosítás? Egyéni utak? – Igen! Igen! Igen!

A módszer a videojátékok felépítésére, struktúrájára épít, de nem konkrét játékokat használ fel, hanem annak motivációs elemeit alkalmazza.

Tovább olvasom »

Kik jelentkezhetnek, kik számára kötelező a 2017-es minősítés?

Kik jelentkezhetnek, kik számára kötelező a 2017-es minősítés?

Tovább olvasom »