Ahol jó pedagógusnak lenni! 06-30/954-67-67 info@neteducatio.hu
cart

Kosár

L

Portfólió 2017 – Pedagógus I.-ből Pedagógus II.-be

Írta: Neteducatio Dátum: 2017. május 10.

Idén is segítünk Önnek abban, hogy a 8 kompetenciának hogyan kell megjelennie a portfólió-készítés és a minősítővizsga során.

Március 31-ig jelentkezhetett a minősítésre, amit a jelentkezési lap kitöltésével és leadásával tudott megtenni és intézményvezetője jelentkezését rögzítette az informatikai támogató rendszerben.

Miután megtörtént a jelentkezése, bőven van ideje november 25-ig, hogy feltöltse a végleges portfólióját az OH által működtetett informatikai rendszerbe. Ahhoz, hogy portfóliója teljes legyen, és egységes egészet alkosson, érdemes átgondolnia néhány dolgot, mielőtt belekezd annak elkészítésébe.

A portfólióírást megkönnyíti, ha már az írás előtt tisztázza azt, hogy mi az a 8 kompetencia, aminek meg kell felelnie, és hogy az Önre miként, hogyan vonatkozik.

Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás

  • Képes a tantárgyak közötti kapcsolatok felismerésére és kihasználására.
  • Aktívan részt vesz az intézmény és a szaktárgyi munkaközössége munkájában.
  • A gyakorlati használhatóságot helyezi előtérbe.

Összekapcsolja a formális, informális és nem formális úton szerzett tudást Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók

  • A tervezés során együttműködik a tanulókkal és a kollégáival.
  • Kreatívan alkalmazkodik a felmerülő helyzetekhez.
  • Reflektív módon elemzi, értékeli munkáját.

A tanulás támogatása

  • Képes a differenciálásra.
  • Támogatja a tanulók egyéni tanulási útjait, stratégiáit.
  • Képes egyéni tanulásfejlesztési terveket kidolgozni és alkalmazni.
  • Beépíti az IKT-eszközöket a tanításba és a saját tudásának a bővítésébe.
  • Épít a tanulók tapasztalataira, előzetes tudására.

A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség

  • Komplex nevelési helyzeteket teremt, amelyben egyszerre fejlődik a tanulók képességbeli, attitűdbeli és ismeretbeli tudása.
  • Hosszú távú fejlesztési célokat és terveket fogalmaz meg.

A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység

  • Elősegíti a tanulók szűkebb és tágabb környezete felé való elköteleződését, ehhez felhasználja pedagógiai, pszichológiai és szociológiai tudását.
  • Nyitott mások véleményére, tiszteletben tartja mások véleményét.

Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése

  • Tudatosan alkalmazza az értékelés különböző funkcióit.
  • Pedagógiai céljainak megfelelő értékelést választ.

Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás

  • Közreműködik a pedagógiai szervezetek tevékenységében.
  • Munkájában figyelembe veszi a helyi innovációkat.
  • Tudományos adatokon és tapasztalati tényeken alapuló döntéshozatal jellemzi.
  • Kezdeményező szerepet vállal a szervezeten belül.

Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

  • Szakmai párbeszédet kezdeményez a pedagógusszerep, -munka és feladatok témájában.
  • Iskolai nevelési-oktatási kérdésekben állást foglal.
  • Pedagógiai problémáihoz képes adekvát szakirodalmat, segítséget keresni.
  • Él a kiégést megelőző technikákkal.

Mielőtt tehát elkezdené a portfólióját készíteni, vagy a minősítésre készülni, érdemes ezen pontok mentén végiggondolni azt, hogy miként tudja ezt bemutatni.

A Neteducatio ebben is segítségére van: felkészítő anyagunkkal lépésről lépésre segítjük a portfólióhoz szükséges elemek megírásában, szem előtt tartva, hogy melyik kompetenciát hogyan, miként tudja legsikeresebben bemutatni az adott egységben. Anyagainkat itt érheti el: https://neteducatio.hu/pedagogus-portfolio-2017/

Jó munkát kívánunk!


ikonOlvasószoba

Kötelező pedagógus minősítés

Pedagógusként sokszor és sokat hallhattunk már a minősítésről, annak menetéről, elemeiről és a résztvevőkről. De mit jelent az, hogy kötelező és kinek az? Cikkünkben ezekre a kérdésekre kap választ...

Tovább olvasom »

12 lépésben a minősítésig

Lassan közeleg a minősítésre jelentkezés határideje. Gondolja át velünk lépésről lépésre mindazt, hogy milyen utak vezetik a sikeres szerepléshez!

Tovább olvasom »

Minősítés – Az első lépések – a Gyakornok

A Minősítés – Az első lépések sorozatunkban cikkenként más-más besorolású pedagógusoknak segítünk abban, hogy a 8 kompetenciának hogyan kell megjelennie a portfólió-készítés és a vizsga során.

Tovább olvasom »